Предлог рационализације педагошке администрације |
|
|
|

Предлог рационализације педагошке администрације
1. Администрација се води у е облику саставни део је ес Дневника. Наставник нема обавезу да документацију води у писаном облику.
2. У оквиру ес Дневника, у опцији "извоз података", стандардизовати формуларе за све врсте педагошке документације . Овим би се уједначио начин вођења документације и избегли проблеми који настају различитим тумачењима.
3. Досадашње ђачке књижице, сведочанства, разна уверења, матичне књиге и друге врсте докумената , постају само електронска форма која ће попут е-фактура бити заштићена од злоупотреба, лако проверљива а одговорност за евентуалне пропусте јасно би указала на одговорно лице/а. Увести програм у ес Дневнику који би омогућио штампање Сведочанстава, Уверења и оцена на крају полугодишта.
4. Стандардизовати јединствен образац за Глобалне и Оперативне планове на нивоу целе државе. Министарство и овако прописује садржаје, број часова,стандарде и исходе.
5. Глобални планови садрже међупредметне компетенције (које треба сажети). Оперативни план садржи облике и методе рада и исходе. Критеријуми оцењивања су прописани Правилником о оцењивању и нема места за исте у оперативним плановима.
6. Обавеза ЗУОВ- а да достави све планове и припреме ( Глобалне, Оперативне и Дневне), а професор може до 30% да измени садржај.
7. Укинути свеску формативног оцењивања и опис формативне оцене ( наставник може и не мора сваку формативну оцену да описује) или у падајућем менију понудити опције за формативну оцену. Постојеће смајлије избрисати.
8. Смањити број Тимова у школама пропорционално броју одељења у школи. Извештаје Тимова достављати само годишњим извештајем.Укинути РП школе и Самовредновање јер садрже имагинарне ставке и податке који су већ у ес Дневнику. Ова два документа се могу сажети у један.Планови и области Тимова се преклапају и исти се могу сажети.
9. Укинути обавезни портфолио за наставнике и портфолио за ученике.
10. Укинути План стручног усавршавања ( директори одређују који ће се семинари реализовати,локалне самоуправе немају средстава за плаћање...) као и извештај о његовој остварености.
11. Уколико директор школе захтева додатне процене и административне послове (пр. Проценат усвојености компетенција у једном одељењу или на нивоу разреда) исти треба да се плати као преконормни рад. Јасно дефинисати ингеренције и обавезе одељенског старешине и обавезе психолога и педагога.
12. Поједноставити обрасце за ИОП ( образац 4 и образац 6).
13. Донети нове Правилнике о 40-часовној радној недељи, јединствен за све образовне установе у делу који се односи на „друге послове сагласно Статуту школе“, прецизно навести менторски рад, рад у Тиму и дежурство.
14. Укинути све извештаје које је могуће повући из есДневника 15. Одељенске старешине не треба да пишу планове појачаног васпитног и друштвенокорисног рада.
16. Израдити посебне обрасце за праћење постигнућа у специјалним школама и школама за образовање одраслих (укинути андрагошке свеске).
17. Не писати оперативне планове допунске и додатне наставе, већ само глобалне.
18. Координаторима ес Дневника увећати коефицијент за 15% или им рад на координацији ес Дневника признати као 4 часа непосредног рада у настави.
19. Све измене у вези Плана и програма доставити 60 дана пре почетка примене истих.
|