Предлог рационализације педагошке администрације
1. Администрација се води у е облику саставни део је ес Дневника. Наставник нема обавезу да документацију води у писаном облику... Опширније
Медији преносе - Форум средњих стручних школа: Иста плата благајнику и теткици
Форум средњих стручних школа оценио је данас да је одлука Владе о коефицијентима за обрачун плата запослених у просвети скандалозна.
„Изједначити оне са петим степеном стручне сп... Опширније
Скандалозна уредба о коефицијентима!
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@gmail.com Београд
СТАРА УРЕДБА О КОЕФИЦИЈЕНТИМ ЗА ОБРАЧУН ПЛАТА У ЈАВНИМ СЛУЖБА... Опширније
БРУКА ОБРАЗОВНОГ СИСТЕМА! ПРОФЕСОРКА КОЈОЈ СУ УЧЕНИЦИ ИЗМАКЛИ СТОЛИЦУ ДРЖАЋЕ САМО 1 ЧАС У ШКОЛИ! Плату ће зарађивати у библиотеци
Професорка енглеског из Техничке школе у Трстенику Марија Стевановић, коју су у новембру прошле године тројица ученика малтретирали и понизили измакавши јој столицу па видео-снимак пл... Опширније
Конференција четири репрезентативна синдиката: "Вратите достојансто образовању!"
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
Министарству просвете Немањина 22-26 Београд На руке министру Бранку Ружићу
Не чињењем и сагињањем главе пред проблемима у Средњој занатској школи у Вукасовићевој улици 21а, где сте више пута писмено и усмено упознати са проблемима који у овој школи владају, а нарочито ваш помоћник за средње образовање Милош Благојевић, ви сте директно одговорни за стање у поменутој школи. Наиме, тамо владају лоши међуљудски односи и нездрава клима. Директорка циљано шиканира чланове синдиката Средње занатске школе Форум. Како би што више завадила колектив, директорка оснива свој синдикат са циљем да се наставници међусобно што више свађају и да напетост буде што већа. Ви нате да ову установу похађају деца са посебним потребама и јединство колектива је јако битно. Политички изабрана директорка која је доведена на ту позицију, а да претходно није радила у оваквој врсти школе, јасно показује какво она има искуство у овајквој врсти посла и руковођења школом. Синдикат Форум средњих стручних школа и Средње занатске школе Форум су увек за поштовање позитивних прописа Републике Србије и увек ћемо се борити за поштовање закона, правде и истине. Госпођа директорка посебно злоставља председницу синдиката Срење занатске школе Форум БНМР. Против ње покреће дициплинске поступке и супротно свим законима и праву је кажњава као 1945. што је чинио преки суд. Данас се десио још већи изред јер је због напада колегиници БНМР скочио притисак и била је у предифарктном стању. Због изиузетно лошег здравственог стања по њу је дошла Хитна помоћ. Мислимо да ће због изуизетно лошег стања у школи, и рада директорке и њеног помоћника свакодневно у школу долазити Хитна помоћ. Плашимо се да ће доћи до смртног случаја. Зато вас молимо да помогнете и реагујете на овакав рад директора и анпокон поставите неког ко је стручан, квалитетан, способан и ко може да школу доведе у онај ред који заслужују и ђаци и родитељи. Још једанпут апелујемо на вас да што пре реагујете и решите проблем.
У Београду, 24. 01. 2023. год.
С Поштовањем, Милорад Антић-Председник ФССШБ
Срозавање просвете
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
Срозавање просвете
У РАДНИ ОДНОС МОЖЕ ДА БУДЕ ПРИМЉЕНО ЛИЦЕ КОЈЕ ИМА ЗАВРШЕНЕ СТУДИЈЕ ПРВОГ СТЕПЕНА ИЗ НАУЧНЕ, ОДНОСНО СТРУЧНЕ ОБЛАСТИ ЗА ОДГОВАРАЈУЋИ ПРЕДМЕТ, ОДНОСНО ГРУПУ ПРЕДМЕТА, ИАКО СТУДИЈЕ ДРУГОГ СТЕПЕНА КОЈЕ ЈЕ ЗАВРШИО НИСУ ИЗ НАУЧНЕ, ОДНОСНО СТРУЧНЕ ОБЛАСТИ ЗА ОДГОВАРАЈУЋИ ПРЕДМЕТ, ОДНОСНО ГРУПУ ПРЕДМЕТА.
Ово је предлог Министарства просвете који, као што видите, предвиђа да наставник може да заврши било које студије првог степена и да предаје, а да завршене студије другог степена, односно мастер студије, нису ни битне и могу да буду потпуно из друге области (шумарство, технологија, богословија, пољопривредни, економски...)
Ми из ФССШ се не слажемо са овим предлогом Министарства просвете јер на пример како би било да неко предаје физику, а завршио је мастер студије из шумарства и на основу тога прима увећану зараду.
Не знамо коме је овај сулуди предлог пао на памет. Поставља се питање да ли тај човек зна нешто о образовању, дали је икада радио у школи и крочио у учионицу.
Ако овај предлог буде прихваћен трпеће искључиво квалитет наставе. Да ли неко жели да уруши и уништи образовни систем у Србији.
Нама требају квалитетни кадрови који умеју да пренесу знање ученицима, а не полу квалификовани наставници од којих ђаци неће добити адекватно знање.
Међу нама - шта је са предлогом за повећање додатка за разредне стрешине
ИНФО ФССШ
Стручно упутство за рад одељењског старешине - 23.03.2023.
ИНФО ФССШ
СТОП МОБИЛНИМ ТЕЛЕФОНИМА У ШКОЛАМА
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
СТОП МОБИЛНИМ ТЕЛЕФОНИМА У ШКОЛАМА
Забрињава податак зашто школе у Србији не покрену акцију „Стоп мобилним телефонима“ у школама или макар у учионицама. Инертност и пасивност директора и других школских органа да уведу ову забрану упућују на закључак да оно што је Радна група за превенцију насиља при Министарсву просвете донела као закључак они не желе да примене. Због тога би Министарство просвете, науке и технолошког развоја требало одлучније да реагује, а не да, као одлуком из децембра 2022. године остави школама да самоиницијативно о томе одлучују, јер познато им је да директори школа спавају и најчешће иду линијом мањег отпора да се случајно не би коме замерили.
Три месеца од доношења ове препоруке Министарства имамо сазнање да је тек сада прва школа у Новом Саду донела одлуку о забрани ношења мобилних телефона у школи. Будите сигурни да ће забрана употребе мобилних телефона утицати на концентрацију ђака, на њихову пажњу што ће као последицу имати остварење бољих резултата. Такође ће се избећи лоша навика ученика да снимају све и свашта и то каче на друштвене мреже и тако деградирају наставнике, школу, па на крају и цео образовни систем.
Питамо се зашто директори и други школски органи не спроводе овај закључак који је у интересу свих структура у друштву. Учење и рад на часу ће сигурно бити побољшано, а самим тим и дисциплина ђака. Уверени смо да би ова одлука утицала и на смањење насиља у школама. Зато апелујемо на све актере у систему образовања, па и синдикате и председнике синдиката да посете органе школа, анимирају их и предоче им предности увођења забране мобилних телефона у учионицама. Ако се то не уради, испада да је Радна група радила про форме и да се само беспотребно губило време јер њене одлуке и закључке већина директора и органа у школама не поштује и не ферма их ни два одсто.
Зато још једном апелујемо и молимо да се акција „Стоп мобилним телефонима у школама“ што пре реализује.
У Београду, 29. 03. 2023. год.
С Поштовањем, Милорад Антић-Председник ФССШБ
Зашто је систем оцењивања у Србији лош и како га треба мењати
Пре мало више од годину дана писала сам о томе зашто би требало укинути усмено оцењивање.
Ево наставка, после наговештаја да ће наставници морати, на захтев родитеља, да им достављају образложење за сваку оцену, у писаној форми (иако то, наводно, није баш тако).
И даље верујем да је укидање усменог испитивања за оцену у најбољем интересу и наставника и родитеља. У исто време ме све ове полемике о оцењивању нимало не чуде, а ево и зашто.
Не радим у просвети у Србији, али сам упозната са нашим системом, јер сам делом у њему била, анализирала га за потребе својих студија студија, а сада ми је и дете део нашег система. Студирала сам комбинацију образовне политике/администрације и педагогије, и радила за министарство просвете у иностранству. Упозната сам са образовним системима неколико земаља: Италија, Француска, Шпанија, Велика Британија, Ирска, САД, и Канада.
Мој став да треба укинути оцењивање усменим путем наишао је на доста критика. То да се наши просветни радници не слажу са том идејом је једна ствар. Али коментари на друштвеним мрежама показују да део нашег наставног кадра уопште није упућен у то како функционише просвета ван граница ове земље. Па да почнемо од овог.
Као прво, што се тиче земаља које сам навела два пасуса изнад, усмено оцењивање је дозвољено САМО у Италији. Тако је, добро сте прочитали. У свим другим земљама није дозвољено наставнику да усмено испитује ђаке (евентуално само страни језик). То не значи да се на часовима не воде дебате и разговори и да наставнику није дозвољено да поставља питања ђацима. Али није дозвољено да их оцењује на основу тога. Иначе, ово не можете по својој вољи радити ни у Италији где постоји усмени. Зна се када је време предвиђено за то и када се оцењује, а то није на сваком часу.
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
Министарство просвете Немањина 22-26 На руке министру просвете Бранку Ружићу
Разредни старешина претрпан обавезама
Поштовани минситре, Да ли сте ви и ваши сарадници заборавили на увећање додатка разредним старешинама од 4 до 7 одсто, које је Радна група за превенцију насиља усвојила? Да ли сте поред Закона о основама система образовања донели, заједно са Министарством финансија, и Уредбу о повећању зараде разредним старешинама или сте на овај предлог који је Радна група усвојила, потпуно, намерно или случајно, заборавили. Видимо из предлога Закона о систему образовања да сте се ипак бавили разредним старешинством и да сте, када су обавезе одељенских старешина у питању, били врло маштовити. Нисте заборавили да одељенског старешину оптеретите додатним обавезама, али да тај посао наградите и повећањем накнаде вам је некако промакло и изостало. Надамо се да ћете у скорије време ипак уважити одлуке Радне групе и да ћете што хитније повећати накнаде за обављање функције одељенског старешине. Измене и допуне Закона о систему образовања предвиђају додатне обавезе за разредне старешине, као да су они хоботнице са осам екстремитета, а од повећања зараде ни речи.
ОДЕЉЕЊСКИ СТАРЕШИНА ВОДИ ПОСЕБНУ ЕВИДЕНЦИЈУ О ПОЈАЧАНОМ ВАСПИТНОМ РАДУ, У КОЈУ СЕ УНОСЕ ПОДАЦИ О: ДОГАЂАЈУ, УЧЕСНИЦИМА, ВРЕМЕНСКОЈ ДИНАМИЦИ, ПРЕДУЗЕТИМ АКТИВНОСТИМА И МЕРАМА И ДЕЛОТВОРНОСТИ ПОЈАЧАНОГ ВАСПИТНОГ РАДА.
ОДЕЉЕЊСКИ СТАРЕШИНА, ЗАЈЕДНО СА СТРУЧНИМ САРАДНИЦИМА, ОДНОСНО СА ТИМОМ ЗА ЗАШТИТУ ОД ДИСКРИМИНАЦИЈЕ, НАСИЉА ЗЛОСТАВЉАЊА И ЗАНЕМАРИВАЊА ИЛИ ТИМОМ ЗА ИНКЛУЗИЈУ САЧИЊАВА ПЛАН ПОЈАЧАНОГ ВАСПИТНОГ РАДА КОЈИ ТРАЈЕ ДО ОКОНЧАЊА ВАСПИТНО-ДИСЦИПЛИНСКОГ ПОСТУПКА, А ДЕЛОТВОРНОСТ/РЕЗУЛТАТЕ ПОЈАЧАНОГ ВАСПИТНОГ РАДА ДИРЕКТОР, ОДНОСНО НАСТАВНИЧКО ВЕЋЕ ЦЕНИ /УЗИМА У ОБЗИР ПРИ ИЗРИЦАЊУ ВАСПИТНО- ДИСЦИПЛИНСКЕ МЕРЕ.
СА УЧЕНИКОМ КОЈИ ВАН ПРОСТОРИЈА ШКОЛЕ ИЛИ ПРОСТОРА У КОМЕ ШКОЛА РЕАЛИЗУЈЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНИ РАД, УЧИНИ ПОВРЕДУ ЗАБРАНЕ ИЗ ЧЛ. 110-112. ОВОГ ЗАКОНА, У ШКОЛИ СЕ СА УЧЕНИКОМ РЕАЛИЗУЈЕ ПОЈАЧАН ВАСПИТНИ РАД, УЗ ПРЕДУЗИМАЊЕ ДРУГИХ АКТИВНОСТИ.