Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ

Банер

СТРУЧНО УПУТСТВО

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер

Протест 17.03.2015

Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2021/2022

Тренутно онлине

Имамо 11 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

Разредни старешина? ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

Министарству просвете
Немањина 22-26
Београд
На руке помоћнику министра Милану Пашићу

Од 20. децембра када су донети закључци Радне групе за превенцију насиља у школама, јуче смо на састанку у Влади Србије чули фрапантан податак од Министарства финансија да они нису добили никакав захтев или предлог од стране Министарства просвете за издвајање средстава како би се разредним старешинама увећала зарада од 4 до 7 одсто, како је договорено на састанку Радне групе још у децембру прошле године.

Постављамо питање Министарству просвете да ли их уопште занимају наставници и њихов материјални положај који је на изузетно ниском нивоу. Једноставно нам је несхватљиво да за скоро шест месеци они нису прстом мрднули нити су покушали да од Министарства финансија обезбеде средства за ову намену.

Господо, ако сте се већ прихватили овог посла, не можете да спавате и на њега долазите само како би се забележило да сте присутни. Ипак, посао министра носи велику одговорност за око 110.000 наставника и осталог ненаставног особља запосленог у образовању.

Да ли је вама схватљиво да разредно старешинство са собом носи огромну одговорност. Одељенски старешина има велику васпитно-образовну улогу, мора да познаје сваког ученика и његову целокупну социјалну, породичну и сваку другу ситуацију, те самим тим уложи и много више времена и труда од, на пример, наставника који није разредни старешина. Баш због тога разредне старешине заслужују повећање зараде чак и већу од предложене. Није нам јасно да ви чак ни ово минимално повећање које је договорено на састанку Радне групе нисте упутили Министарству финансија.

Да ли осећате одговорност за све разредне старешине у Србији и догађај који се десио 3. маја у Основној школи „Владислав Рибникар“.


У Београду,
1. 6. 2023. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
ФОС 2023 ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

Поштоване колеге,
Један је Форум. Сходно томе ћемо у периоду од 16 до 18 јуна у Књажевцу у хотелу „Тимок“ организовати Форумску Олимпијаду Спорта.
Књажевац је данашње име добио 1859, године по кнезу Милошу Обреновићу. Пре тогаовај град се звао Гургусовац по голубовима „гургусанима“, који су живели на подручју града.
Књажевац се налази у Зајечарском округу у долини реке Тимок. Овај градић има велики број културно историјских споменика од који предлажемо посету Цркви Светог Ђорђа, Старој чаршији, Кући Аце Станојевића, Завичајном музеју, Градском и Спомен парку, а посебно препоручујемо шетњу улицама липа и кестенова које пресецају варош и деле је на "горњу" и "доњу" чаршију.
1.дан:
Полазак из Београда за Књажевац је у 12, а долазак око 16 часова. Након смештаја у хотелу „Тимок“ биће приређена вечера, после које следе поријаве за спортове и шетња улицама липа и кестена.
2.дан
Ово је спорски дан. Предвиђена су такмичења у навлачењу конопца, трчању на 50 метара у врећи, бацању камена с рамена, скоку у даљ из места, малом фудбалу, одбојци, шаху. Након напорног после вечере биће организовано дружење уз музику и такмичење у певању
„Звезде Форума“
3.дан
После доручка ће се одржати такмичење у пикаду или неком другом спорту, а полазак за Београд је предвиђен после ручка око 14 часова.


Срећно на играма и пријатан боравак у Књажевцу.


ИНФО ФССШ
 
Рубрика веровали или не? ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 



ИНФО ФССШ
 
Хитно реаговање ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

Влада Републике Србије
Немањина 11, 11000 Београд
Премијерка Ана Брнабић

Министарство просвете
Немањина 22-26, 11000 Београд
Министар Бранко Ружић

Поштовани,
Обраћамо Вам се са молбом за хитно реаговање и спровођење могућих одлука као одговоре на наше захтеве. Синдикат Форум средњих стручних школа је пажљивим разматрањем досадашњег деловања схватио да се захтеви послати једном министарству не решавају, већ се пребацују на друго тело. Циљ нам је да заједничким снагама вратимо достојанство, углед и ауторитет наставницима, подигне ниво образовања, васпитања и сигурности ученика и оснажи породица. Наши захтеви, предлози и  решења су усклађени и са предлозима ученика Прве београдске гимназије као и многих наставника у просвети.
Да би се нешто побољшало  систем треба да преузме одговорност за проблематику, а не само да се ослони на ангажовање просветних радника.   Проблеми треба да се адекватно адресирају и да се ради на креирању бољег, свеснијег и одговорнијег друштва.

Министарство просвете
1.    Максималан број ђака у одељењу средњих стручни школа треба да буде 20, као свуда у Европи;
2.    Смањење административних обавеза да би се наставник бавио више васпитним радом као и могућност да се приближи ученицима;
3.    Корените промене Закона о основама система образовања;
4.    Увођење специјалних педагога;
5.    Укинути  обавезне семинаре и стручне скупове, то време усмерити  у  секције, одлазак на концерт, изложбу, позориште и вредновати као радно време - не испуњавају своју сврху јер их најчешће наставници похађају само да би сакупили потребне бодове за одржавање своје лиценце, а не зато што заиста желе да се усавршавају и унапреде своје знање и вештине. То доводи до тога да такви семинари и скупови нису ефикасни и корисни за напредак образовног система;
6.    Израда правилника о понашању  који би требао да садржи јасно одређен оквир обавеза (нпр. облачење, мобилни телефон, поздрављање наставника, комуникација) као и казни ( слагање ормара са уџбеницима, чишћење учионице, додатно учење, помоћ на допунској настави, преписивање, новчане казне)  јер досадашње мере нису ефикасне - увођење казне, обавеза родитеља  и директора образовно васпитне установе да потпише сагласност са правилником при првом уласку у школу, забрана ношења оштрих предмета –скалпел и сл.
7.    Да јединица из владања са собом повлачи понављање разреда, као и забрану полагања возачког испита до 21. године;
8.    Да број неоправданих изостанака буде максимално 25, а да све преко тога као последицу има искључење из  школе;
9.    Суспензија ученика док траје дисциплински поступак уз његово поједностављивање,
10.    Забрана употребе мобилних телефона у школи;
11.     Појачано дежурство наставника у школама;
12.     Израда образложене оцене за  увођење квалитетног видео надзора и професионалног обезбеђења у свим основним и средњим школама;
13.     Активно учествовање педагога и психолога у раду са ученицима са којима је то неопходно (већина ђака није запуштена и њихово васпитање не захтева додатан рад) - обавезан један разговор годишње  са школским психологом и педагогом који   подноси извештај разредном старешини;
14.     Већа контрола од стране надлежних служби   при Министарству просвете  у случајевима  насиља;
15.     Увести новчану казну за родитеље који се не одазивају позивима разредног старешине или неког другог лица из школе уз пријаву социјалној служби;
16.     На почетку сваке школске године одржавати предавање  за родитеље  о томе које су обавезе и одговорности родитеља, ученика и професора. Присуство родитеља обавезно – одредити износе казне уколико неко изостане;
17.    Израда правилника о годишњем награђивању  наставника за  изузетне резултате у образовно васпитном процесу кроз такмичења у земљи и иностранству као и  одређивање процента;
18.    Аутоматска смена  директора који не поднесе прекршајну пријаву против родитеља или ђака, а за то постоје прека потреба;
19.    Забрана запошљавања и постављање страначки погодних директора и особља у школама;
20.    Пошто просветна инспекција не ради ако треба захтевамо проверу  диплома, као и законске санкције за оне за које су на основу таквих диплома радили;
21.    Уредбу о казнама за неиспуњавање обавеза одговорних лица у образовању.
Опширније...
 
Прилог телевизије Маг Обреновац ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 




ИНФО ФССШ
 
Трагедија у Београду: Професорска „туга, немоћ, страх, огорченост и љутња“, док ученици постављају питања „на које није лако дати одговор“ ПДФ Штампа Ел. пошта



„Мук.“

Било је то прво што је Нинослав Петровић, професор београдске Техничке школе ГСП, осетио када је у четвртак ујутру, дан после вишеструког убиства у основној школи у центру Београда, ушао у учионицу међу његове ђаке.

„Туга, страх и стрепња… Ово једноставно није смело да се деси“, каже он за ББЦ на српском, док покушава да задржи сузе.

„Осећа се страх и неспокојство, наравно да је било јако тешко било шта рећи деци у том тренутку“, описује Петровић први сусрет са ученицима после трагедије на Врачару.

Његов колега Александар Саковић из Средње школе Барајево је, како каже за ББЦ на српском, смогао снаге да са ученицима поприча о јучерашњем догађају, иако је „све било страшно“ током часова које је држао.

„Требало је као нешто да радимо, али смо заправо само мало попричали на ову тему.

„Рекао сам им да морамо сви да се погледамо у очи, да схватимо да нешто није у реду са нама као друштвом и да се мењамо, јер ово није проблем ни те породице, ни тог дечака, ни његове школе, већ целог друштва и миљеа у којем живимо“, описује Александар, трудећи се да обузда глас који дрхти.

Двојица професора нашла су се испред зграде Министарства просвете у Немањиној улици, где је Форум средњих стручних школа организовао скуп, позивајући на већу заштиту наставника и ученика у основним и средњим школама у Србији.

Из Синдиката радника у просвети најавили су да ће ступити у штрајк у петак, 5. маја убог несрећног догађаја у Основној школи „Владислав Рибникар“.

Захтевају „обезбеђење свим запосленима у просвети поштовања своје личности на раду, као и рад на радном месту и у радној околини на којима су спроведене мере безбедности и здравља на раду“.

Опширније...
 
Наставниче, да ли си ти следећа мета ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

Наставниче, да ли си ти следећа мета

 

Незапамћена трагедија задесила је нашу земљу и главни град. Ученик Основне школе Владислав Рибникар на Врачару, школе која одувек важи за елитну, коју похађају деца добростојећих родитеља, усмртио је осам ученика, портира и тешко ранио наставницу историје.

Шта треба да се деси да се наша савест пробуди?

Поставља се питање који је узрок оваквог понашања једног четрнаестогодишњака? Да ли је јединица из историје или проблеми у породици или школи ? Шта је могло да утиче да се дете одлучи на овакав крвави пир? Знамо да је недавно променио одељење, али да ли то може да буде окидач и мотив за незапамћен злочин у систему образовања у нашој земљи.

Зато објашњење, поред родитеља, морају да дају и школски педагог, психолог, разредни старешина и директор школе.

Да ли су они знали да неки проблем постоји? Зашто су то гурали под тепих?

Зашто је и како детету од 14 година оружје било на дохват руке и ко га је научио да њиме рукује?

Све су ово питања на која тренутно нема одговора, али која морају бити разрешена.

Хладне главе треба доносити  одлуке што се тиче образовно-васпитног дела.
Опширније...
 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Страна 5 од 233