КОРОНА ИЗБРИСАЛА ЈЕДИНИЦЕ Штампа


Број ученика на поправним испитима смањен пет пута

У ВЕЋИНИ престоничких основних и средњих школа, пандемија вируса корона је "избрисала" јединице из дневника.

Они који нису успели да "убоду" двојку, па због једног или два кеца иду на поправни испит, могу се избројати на прсте једне руке. Број ученика са слабим оценама је више него преполовљен, а сведочанство у јуну нису добили само они који су били "недоступни" од 16. марта, када се прешло на онлајн наставу. Иако званичне статистике нема, просветни радници "баратају" цифром од око стотинак ученика, који ће у августу пред комисију.

Према речима Дејана Недића, председника Друштва директора Србије, број ђака са слабим оценама је смањен за 50 до 60 одсто у просеку. Он истиче да деца нису могла да искажу своје право знање, па закључене оцене у неким случајевима нису реална слика наученог. Недић наглашава да је веома битно да се ђаци врате у школу, поготову први и пети разред, као и да за оцену одговарају у школи.

- Имамо неколико ученика који ће изаћи на поправни, док их је прошле године било пет пута више - каже Милош Букумира, директор Графичке школе. - Реч је о ђацима који апсолутно ништа нису радили, нису слушали онлајн наставу, нити су касније дошли у школу да одговарају. Дато им је "хиљаду шанси", али они нису ниједну искористили. Углавном ће полагати физику и математику.

Председник Форума средњих стручних школа Милорад Антић подсећа да се последњих година смањује број ђака са јединицама, а да је ове године тај пад драстичан. Он упозорава да док је све мање лоших ђака, повећава се број одличних и врло добрих, поготову у гимназијама.
НАЈЧЕШЋЕ СЕ ПОНАВЉА ПРВИ РАЗРЕД

СТАТИСТИКА говори да се најчешће понавља први разред средње школе, што се објашњава чињеницом да се ученици нису навикли на нову средину, професоре, промену школе. Како одмиче школовање, број ученика са слабим оценама и оних који понављају разред је све мањи, тако да су у четвртој години реткост. У средњим стручним школама је много више ученика са јединицима него у гимназијама. Највише недовољних оцена је из математике, физике и хемије. Већина ђака која изађе на поправни испит добије прелазну оцену. Ако су незадовољни зато што нису прошли, или оценом коју су добили, ученици имају право да се жале Републичкој просветној инспекцији, којој стигне око 200 примедаба. У том случају ђаци полажу испит поново, али пред комисијом из друге школе.

У гимназијама је, ове године, број одликаша повећан са 46 на чак 60 одсто, док су остали врло добри. И пре пандемије је било мање ђака који излазе на поправни, јер наставници све више поклањају оцене, али сада је драстичан пад - каже Антић, председник Форума средњих стручних школа Београда. - "Рупе у знању" настале током онлајн наставе, тешко је попунити. То може поћи за руком само гимназијалцима, док остали никад неће научити оно што су пропустили. Сваке године око 1.000 ученика изађе на поправни испит у Београду, због једне или две слабе оцене. Ове године то је пет и више пута мање.

Антић наводи да се углед школе "мери" бројем ђака који иду на поправни испит. Како би била на "добром гласу", важно је да школа има што мање јединица и понављача. За слабе оцене, као оправдање, ученици наводе да - наставници нису држали допунску наставу, да им није уписана оцена када су одговарали, да није евидентирана њихова активност током часа... Затим, одговарају пред комисијом која им поправи јединицу.


Извор: novosti.rs