Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ

Банер

СТРУЧНО УПУТСТВО

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер

Протест 17.03.2015

Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2020/2021

Тренутно онлине

Имамо 15 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

С А О П Ш Т Е Њ Е ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

Распродаја (Sale) 70 одсто


С А О П Ш Т Е Њ Е



Школска година је кренула пуна полета, радости, срећних наставника и ђака жељних знања, дружења, нових љубави и других срећних тренутака. Међутим, због короне, већ у новембру класичну наставу заменила је онлајн настава. Целу школску годину обележио је стани крени систем, односно час класичан вид наставе, час онлајн. У таквој збрци, ученици су изгубили и оно мало радних навика које су имали. Учење је постало мисаона именица. Приватни професори постају неизбежна свакодневница. Они су чак и домаће задатке радили ученицима, па су наставници, неретко, оцењивали своје колеге, а не ученике. Велики број ђака је прешао на онлајн вид наставе без оправдања. Вадили су се на разне ствари. Министарство је својим потезима направило дискриминацију међу децом, а наставници су, по обичају, ћутали и извршавали све што Министарство и директори кажу. Када је, на крају школске године, кренуло интензивније оцењивање и закључивање оцена, кренула је и распродаја. У појединим школама и одељењима и до 70 одсто. Почео је да расте број добрих оцена, а да пада ниво знања. Кренуло је одговарање по ходницима, зборницама у двориштима школа, а најмање у учионицама где је томе место. Кренула су вукљања за рукаве, зивкања телефоном, мољакања, али и претње. Оцене су волшебно скакале са два на пет или са јединице на тројку.

Господо, због све наведеног, крајње је време да се запитамо да ли сви заједно здушно радимо на уништењу образовања?

Сваке године број изостанака, како оправданих, тако и неоправданих, расте. Парадоксално, расте и општи успех ђака. Сваком нормалном би већ на први поглед нешто било сумњиво. Али не. Овде нико не реагује. Нико се не узбуђује. Никоме, наводно ништа није сумњиво, и сви се правимо да је све у најбољем реду. У међувремену је из године у годину све више добрих оцена, које, у највећој мери, немају покриће у знању. Са друге стране, резултати тестова показују, да је право знање све лошије. Уместо да градимо систем који ће подстицати праве вредности, све више су на цени безобразлук, неваспитање, неотесаност, вређање, дрека и вика за оцену и напади на наставнике. Урушавање образовног система траје годинама, а корона је само показала где смо и шта смо, оголила систем и у први план истакла све његове мане и недостатке. Показала нам је и да су професори малодушни, част изузецима, да су убијени у појам и без жеље да се боре за промене већ да иду линијом мањег отпора. Током протекле две школске године, које су због короне прошле како су прошле, највише су страдале средње стручне школе, пре свега због изостанка извођења практичне наставе која представља срж средњег стручног образовања.

Господо, не заборавите да будућност једне земље зависи од знања.

Ово је апел Министарству, директорима, педагошким заводима и свим оним који о образовању одлучују и воде рачуна да је последњи тренутак да се нешто уради.

У Београду,
28. 05. 2021. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШ