Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ

Банер

СТРУЧНО УПУТСТВО

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер

Протест 17.03.2015

Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2020/2021

Тренутно онлине

Имамо 9 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

С А О П Ш Т Е Њ Е ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

Ко је крив?
Пробна матура


С А О П Ш Т Е Њ Е



Ко је крив што су резултати пилот матуре очајни?

Да ли просветни радници који све више и више забијају главу у песак или накарадни предлози, како закона тако и планова и програма Министарства просвете и разноразних Завода и школско-педагошког колегијума.

Кренимо редом. После 2000. године основни мотив је био увођење што више психолога и педагога у школе. Што више додворавања родитељима и ђацима и директорима школа, сем часних изузетака, који ништа друго не знају, осим да проверавају да ли је наставник дошао у школу или да ли су чисти тоалети и учионице. Више су гледали личне интересе, него интересе школе.

Поставља се питање зашто су неки директори на тим функцијама више од 20 година?

Да кренемо од педагога и психолога и какав је резултата њиховог рада. Ђаци све више и више беже са наставе, проблеми у одржавању наставе су небројени, а наставник може да одржи час само уз помоћ беседина. Дотле педагози и психолози знају да кажу само „ђак је увек у праву“. Чак се иде дотле да премештају ученике из разреда у разред само зато што се неки ученици познају и живе близу школе.

Након тога уследио је Закон о основама система образовања који је прошао под паролом „Жаре, хвала ти за плус 10“. Закон је ђацима омогућио да користе мобилне телефоне, да шетају по учионици и раде шта хоће без било каквих последица. Са друге стране, наставницима су одузета сва права и могућност да обављају било какав педагошко-образовни рад. Било каква жалба или притужба на рад или понашање ученика своди се на то да директор у сарадњи са психолозима и педагозима оптужи наставника да не зна да држи час. Ако се у све укључе и родитељи који обично запрете инспекцијом, онда је стезање наставника за врат још веће.

У ходницима школа родитељи пресрећу наставнике, у зборници их нападају директори, а у учионици ђаци.

Па ко је крив него наставник, јер не успева да се избори против ових аномалија у друштву. Пропада, јер ћути и савесно и одговорно ради свој посао просветног радника и учитеља наше деце.

Изостајање са наставе, да ли оправдано или неоправдано, нашта је Форум средњих стручних школа већ указивао када је упозоравао да деца више времена проводе у кладионицама и кафићима него у школи, је велика пошаст и велико зло. Постоје примери у већини школа да просечно по ученику буде и преко 200 изостанака током школске године.

И опет је крив наставник.

Оцењивање је такође велики проблем.

Деца из основних школа излазе у преко 80% случајева са одличним или врло добрим успехом, а често те оцене немају покриће у знању. У средњим школама јединица као оцена не постоји. Ако се случајно и деси да неки ученик добије оцену један за крај школске године или на поправном испиту, онда се траже разноразни заобилазни путеви како би та оцена била поправљена. Наставник је под великим притиском и то од родитеља, ученика, разних веза и везица, директора па чак и Министарства. Ђаци користе овакве околности, па уз помоћ родитеља, директора Министарства, инспекција буквално врше такав притисак на наставнике да они морају да буду одлични.

И наставниче, опет си ти крив.

Могући узроци лошег успеха и понашања ђака је деценијски однос према просвети коју власт третира као трошак, а не инвестицију за будућност!!!

Усавршавање наставника своди се на цртање камиончића и авиончића и овакве обуке углавном држе педагози и психолози из разних крајева земље Србије.
Наставниче, крив си зато што тражиш стручну обуку.

Наставниче, ти си крив зато што се лажирају и шминкају успеси свих структура у школи.

Ти си крив што су директори школа по пет мандата на тим функцијама и што су због тога умислили да су Богом дани, дакле нити заменљиви нити променљиви.

Наставниче, ниси крив!!!

Трпиш ударце са свих страна, ћутиш и сагињеш главу.

Крајње је време да устанеш и кажеш ДОСТА!!!

У Београду,
15. 04. 2021. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ