Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ

Банер

СТРУЧНО УПУТСТВО

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер

Протест 17.03.2015

Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2020/2021

Тренутно онлине

Имамо 13 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

ПТИЦЕ УМИРУ ПЕВАЈУЋИ, А ПРОСВЕТНИ РАДНИЦИ ЋУТЕЋИ ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

ПТИЦЕ УМИРУ ПЕВАЈУЋИ, А ПРОСВЕТНИ РАДНИЦИ ЋУТЕЋИ

Уважена господо која водите репрезентативне синдикате, да ли знате план буџета, реализацију буџета и Закон о буџету за 2021. годину? Никог нисмо чули, ниједан репрезентативни синдикат да је на било који начин и у било којем медију исказао своје мишљење о буџету за просвету за 2021. годину. Није било стручне анализе, нити било каквих коментара, на предложени буџет, па се питамо зашто руководиоци репрезентативних синдиката имају вишеструко већа примања од наставника и обичних чланова синдиката. Да вас подсетимо, у Европи, примања челника синдиката су иста као и примања запослених у области коју тај синдикат заступа. На пример, председници и потпредседници синдиката образовања имају исту плату као наставници запослени у школама. Нигде у Европи не постоји толика разлика у примањима која је и неколико пута већа у односу на запослене, као што је то случај у земљи чуда званој Србија. Питамо и чланове синдиката зашто ћуте и не реагују на ове аномалије.

Не треба, господо, да се бавите дневним тривијалијама, већ озбиљним проблемима са којима се запослени у просвети сусрећу.

Мислим да људи треба да знају како се и од чега праве сви закони којима се уређују неке области свакодневице, а поготово мислим да треба да знају све о буџету.

Буџети  имају једну основну, непроменљиву, принципијелну, техничко-технолошку "линију прављења" која је врло слична у већини држава и једну временску, годишњу која може зависити од стратегија и програма странака које у том тренутку чине Владу и Скупштину, нарочито с обзиром на издатке буџета, али наравно и на начин приходовања (фискална политика - врсте и износи пореза, такси, акциза, царина....- политике које прописују и од KОГА и KОЛИKО пореских прихода су обавезе према јавним финансијама)

Процедурално:
Министарства (сва) "рачунају" за себе, за свој сектор, колико новца им треба на одређеним позицијама и онда свако "преговара" са министарством финансија. Дакле, министарства, махом крећу од трошкова, а министарство финансија од "капацитета приходовања" и фискалне политике - што више знања и вештина у том министарству - то боље по све.

Институционално:
Сви до 01.11. морају доћи у Скупштину на консултације са посланицима, онда посланици дају амандмане, преговарају и покушавају да измене позиције буџета онако како они сами мисле да је добро, да је у складу са њиховим предизборним обећањима, да је поштено, ....листа мотива је подужа.
Ако министар финансија прихвати посланичке сугестије пре стављања на дневни ред буџета - онда су те позиције као да их је дао он или одговарајуће министарство, ако не прихвати - онда посланик/ца улаже амандман и крене да "скупља" већину за свој амандман. (све се ово већ десило и дешава се у Скупштини).

Како све то изгледа код локалне самоуправе може се видети на добром примеру Инђије,  где и грађани/ке итекако могу да учествују предлозима о трошењу новца који издвајају и којим плаћају све оне који њиховим новцем управљају, којима су послодавац као и свима на јавним пословима. Има у Србији још приличан број локалних самоуправа које на врло сличан, јаван начин своје буџете стављају на увид грађанима/кама.

Не знамо да ли је буџет добар. По влади, он је одличан, али по признању људи из Министарства просвете, недовољан да покрије реформе. То значи да у буџету нема средстава за набавку информационих технологија, односно средстава за рад (рачунара, дигиталних уџбеника, опреме за кабинетску наставу, помагала за додатну и допунску наставу...), што је штета и срамота.

Питамо председнике репрезентативних синдиката зашто ћуте и зашто Влади и скупштини, односно посланицима, не укажу барем на неке недостатке или на један проблем са којим се запослени у просвети сусрећу, а који би лако могао да буде решен.

У Београду,
15. 12. 2020. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ