Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2019

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Протест 17.03.2015

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2019/2020

Тренутно онлине

Имамо 126 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

ОПЕРАТИВНИ ПЛАН ЗА НАСТАВАК РАДА ШКОЛЕ У РАЗЛИЧИТИМ УСЛОВИМА ПДФ Штампа Ел. пошта


 

ОПЕРАТИВНИ ПЛАН ЗА НАСТАВАК РАДА ШКОЛЕ У РАЗЛИЧИТИМ УСЛОВИМА ПРОГРАМА УЧЕЊА УДАЉЕНОСТИ ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ


Влада Републике Србије одлучила је да привремено обустави директно образовање у основним и средњим школама због тренутне епидемиолошке ситуације у земљи. Привремена обустава директне наставе у школама не значи обуставу образовног рада са ученицима, а Министарство образовања, науке и технолошког развоја припремило је оперативни план за наставак рада школа у тешким условима, кроз спровођење образовног рада даљинским учењем у циљу постизања право студената на образовање.

Почетак реализације образовног рада о учењу на даљину је 17. марта 2020. године.

Реализација образовног рада предвиђена је на различите начине и приступе у комуникацији са ученицима и родитељима / законским представницима. На овај начин ће различити облици, начини и приступи у комуникацији бити у функцији пружања потребних информација и подршке у спровођењу образовног рада даљинским учењем, узимајући у обзир укупне људске и техничке ресурсе школа, као и техничке капацитете породица ученика .

У организованом учењу на даљину које пружа Министарство, фокус је на програмском садржају општих и струковних предмета са највећим бројем часова. Поред тога, школе су посвећене да осмисле, у складу са својим ресурсима за подршку на даљину и користећи расположиве платформе за учење, начине приказивања садржаја у свим другим предметима и програмима, на основу прописаних наставних планова и програма учења.

Да би постигле једнака права на образовање сву децу, школе су у обавези да, када не постоји могућност успостављања комуникације са ученицима коришћењем информационих и комуникационих технологија, пронађу алтернативне начине подршке учењу, узимајући у обзир све препоруке за спречавање ширења вируса ЦОВИД. -19, имајући у виду, пре свега, студенте слабијег социо-економског порекла, као и све остале студенте који на располагању немају електронске облике комуникације и друге савремене комуникационе ресурсе.

Смернице за планирање и реализацију образовног рада путем учења на даљину у периоду када не постоји директна настава, у зависности од нивоа образовања и васпитања и предвиђеног облика, су:

Образовни садржаји за учење на даљину који се емитују на трећем каналу Радио-телевизије Србије (РТС канал 3) за основце

Сваког дана, са почетком у 8.00, шест дана у недељи емитират ће се посебно припремљени и прилагођени образовни садржаји за ученике основних школа, који обухватају обрађене наставне јединице изабраних предмета, у складу с прописаним наставним планом и програмом наставе и учења.

Часови ће се емитовати на РТС каналу 3, према распореду наставе, који ће бити доступан на веб страници Министарства образовања, науке и технолошког развоја (rasporedlengov.gov.rs) дан пре емитовања.

 

Сви ученици од 1. до 7. разреда добијаће едукативни садржај у блоковима од по два сата дневно.

Ученици 8. разреда добиће образовне садржаје у блоковима од три сата дневно, од којих ће два увек бити српски језик и математика, а трећи час један од предмета који се полажу на завршном испиту. То треба имати на уму приликом планирања додатне подршке наставницима (презентације, задаци).

У наредним данима емитоваће се и часови на језицима националних мањина, а школе ће бити благовремено обавештене путем веб локација Министарства и веб локација националних савета националних мањина. Такође, други дигитални садржаји, као и снимци наставе, биће доступни на платформи РТС Планет за студенте националних мањина који похађају матерњи језик у целини и биће обавештени путем веб локација Министарства и веб локација националних савета националних мањина.

За студенте којима је потребан структурирани индивидуализовани приступ раду, односно прилагођавање у оквиру Индивидуалног образовног плана (ИОП), ИОП-1, ИОП-2 и ИОП-3, наставници морају припремити посебне материјале за учење и учинити их доступним ученицима на начин на који се договарају са родитељима.

У случају да Интернет није доступан свим студентима, обавеза равнатеља и старосних одељења је да редовно организују часове, који ће се емитовати на РТС каналу 3, на месту које је директно доступно ученицима и родитељима. Мјеста на којима се може истакнути распоред су: улаз у школу, вањска огласна табла и слично. Распореди наставе се такође могу проследити путем СМС-а и друштвених мрежа (Вибер група и слично).

Такође је обавеза школе да на веб страницу школе постави транспарент са везом до веб странице rasporedlengov.gov.rs и најаве у вези са емитовањем часова на Каналу РТС 3.

Све класе емитовања биће доступне и на РТС Планет платформи, где ће их се моћи накнадно и више пута прегледавати, истих или наредних дана. Ову прилику такође треба саопштити ученицима и родитељима и, ако је потребно, пружити им одговарајућу подршку за приступ овој платформи. Такође, студенти и родитељи треба да буду обавештени да оператори неће наплаћивати проток и пренос података за поменути образовни садржај.

Истовремено са ТВ емисијама, наставници су у сарадњи са старјешинама одељења неопходни за комуникацију са ученицима и / или њиховим родитељима и, по потреби, да дају додатна упутства за учење након емитованих садржаја (нпр. Додатне презентације или вежбе) у радној књизи, домаћи задатак - есеји, анализе, презентације, илустрације, цртежи и друго). Ово се такође односи на предмете који ће бити мање заступљени учењем преко РТС канала 3 (музичка култура, ликовна уметност, физичко и здравствено образовање, страни језици, технологија и технологија, информатика и друго).

Образовни садржаји на даљину од Радио телевизије Србије - РТС Планета за средњошколце

За средњошколце јединице и теме биће доступни на платформи РТС Планет. Одговорност је средње школе да на свом вебсајту постави транспарент са свим везама на којима се може приступити лекцијама и платформама за учење. Од наставника се тражи да у сарадњи с старјешинама одељења комуницирају са ученицима и / или њиховим родитељима и, када је то потребно, дају додатна упутства за учење након емитованог садржаја (нпр. Додатне презентације или задаци из радне свеске, домаћи задаци) - есеји, анализе, презентације, илустрације, цртежи, мини извештај о пројекту и још много тога).

Поред садржаја који ће бити припремљен за емитовање на РТС каналу 3 и платформи РТС Планет, наставници основних и средњих школа (општи и стручни предмети), будући да најбоље знају своје ученике, могу користити и доступне дигиталне уџбенике и садржаје на начин који им омогућава учење удаљеност. Такође указујемо на могућност прилагођавања постојећих наставних припрема, материјала и презентација поукама тако да буду доступни већем броју ученика (е-маил, Вибер група).

Платформе за подршку настављају се даљински на мрежи

Наставницима и ученицима основних и средњих школа на располагању је велики број мрежних платформи (Вибер, Зоом, Мицрософт Теамс), као и национална платформа за онлине учење Моја школа. Њиховим коришћењем наставници и ученици ће моћи комуницирати и делити материјале како би савладали програмски садржај.

Упутства и педагошке препоруке за коришћење ових платформи биће доступни од 17. марта на ввв.распореднаставе.гов.рс и њихова употреба је бесплатна.

На званичној веб страници Министарства биће објављена одговарајућа упутства, као и датум обавештења у вези са њиховим покретањем.

Позивамо да се размењују информације између школских наставника и између школа како би се подржало учење ученика како би ученици учинили најквалитетнији садржај (образовне веб странице, дигитални садржаји које школа пружа, приватне веб странице и још више допринели постизању циљева и циљева / исходи учења одређеног предмета у зависности од образовног програма у том разреду).

Оперативни план школе за организовање, спровођење и праћење учења на даљину

Директор школе, наставничко веће и педагошки колегијум дужни су да одмах почну да развијају недељни оперативни план са кључним активностима на реализацији васпитно-образовног рада. Циљ овог планирања је осигурати да се ученици више укључе у различите врсте учења, координирани рад наставника у припреми образовних материјала за ученике и праћење дневног оптерећења ученика у складу са старосним карактеристикама. Старјешине одељења требало би да играју посебну улогу у надгледању дневног и недељног оптерећења ученика, јер ће на основу увида у недељне планове рада моћи да утичу на промене ако се процени да су студенти преоптерећени.

Директори школа дужни су да редовно подносе седмичне оперативне планове надлежној школској администрацији Министарства.

Праћење напретка ученика у учењу на даљину

На основу материјала који наставници пружају ученицима и на основу повратних информација ученика након праћења ТВ предавања (предавања) и другог образовног садржаја, наставници морају да бележе податке о напретку ученика до којих могу доћи различитим типовима размене (домаћи задатак, структуиране вежбе и провере , есеји, пројекти, презентације, цртежи итд.). Студенти могу предати свој рад и домаћи задатак наставницима путем е-маила (слике, датотеке) или у оквиру изабране интернет платформе.

На основу повратних информација од студената, и кроз хоризонталну професионалну размену планова и искустава, наставници би требали водити рачуна о дневном оптерећењу ученика и одржавати потребни ниво мотивације за учење, што се постиже добрим формативним плановима праћења. Нормализацијом услова и повратком у учионице, сви квалитетни формативни оцени и увиди наставника могу се значајно искористити за сумативно оцењивање на крају школске године.

Евиденција о реализацији активности на даљину

За евиденцију образовања на даљину одговорни су наставник и директор школе.

Наставници су обавезни да у електронски часопис унесу све реализоване лекције и друге наставне јединице / теме реализоване кроз друге видове комуникације (РТС Планет, платформе за управљање е-учењем, упутства за е-пошту и друга средства за видео конференције), уз напомену о путу реализације (облик комуникације са ученицима и канал комуникације). Ови записи ће бити у функцији провјере завршене наставе, што ствара услове за редован завршетак академске године.

Евиденција наставе на даљину у школама које не користе електронски дневник требало би да се заснива на биљешкама и записима које наставници воде на појединачном нивоу, тако да се, након нормализације услова, потребни подаци могу накнадно уписати у књиге образовних евиденција.

Директори школа дужни су да воде евиденцију и ажурирају све врсте евиденција које се воде током периода када је организовано учење на даљину.
Додатни облици подршке студентима у учењу на даљину

Потребно је да старјешине одељења подстакну студенте да редовно уче и раде, да им пружају подршку у томе, користећи различите облике електронске комуникације. Ова комуникација је у функцији пружања психо-социјалне подршке и од посебног је значаја за ученике и родитеље у привременим тешким условима и у припреми за прелазак на редовни начин учења и учења.

Професионални асистенти су потребни да помогну наставницима у развоју наставних материјала који се могу користити у учењу на даљину као и у комуникацији са ученицима и родитељима. Такође, стручни сарадници морају да дизајнирају радионице и / или материјале за рад са ученицима у области учења и организације слободног времена, техника учења, самоевалуације напретка кроз учење и у областима посебно везаним за образовни рад са ученицима (један од предлога су радионице кроз Мицрософт Тимови, Зоом, Скипе или Вибер).
Информације и комуникација

Директори школа дужни су да редовно прослеђују податке о здравственом стању ученика, које се добијају од родитеља ученика и стараца одељења, надлежној школској администрацији.

Директори школа дужни су да редовно прате информације, упутства и захтеве надлежних органа и служби и да осигурају проток информација ка одређеним корисницима.

У наредним данима школе ће добити додатне информације у вези са новим могућностима организовања учења на даљину користећи информационе и комуникационе технологије.

Даљње информације о учењу на даљину, као облику подршке за учење, могу се добити позивањем родитеља 17. марта позивом на 011/735 05 57.

Директорима и наставницима указујемо на потребу поштивања свих превентивних мера за спречавање ширења вируса ЦОВИД-19, што значи да би свеобухватна комуникација и сарадња у планирању наставе требало да буду организовани тако да смање непосредни контакт и боравак више људи у школи. Поред свих претходно уведених здравствених и хигијенских мера и њихове доследне примене, руководилац је дужан да организује дежурства ради свакодневне комуникације са надлежним службама, као и са родитељима ученика који нису у могућности да користе електронске облике комуникације.

Директори школа и руководиоци одељења су дужни да све упуте у вези са спречавањем ширења вируса ЦОВИД-19 од надлежних институција електронским путем проследе родитељима или их обавести путем спољних огласних табли.

Директори школа могу се обратити одговарајућој школској администрацији у вези са било каквим питањима везаним за комуникацију, обавештавање, организовање и надгледање учења на даљину.

Заједничким напорима, добром координацијом и синхронизованим активностима можемо допринети спречавању тренутне кризне ситуације за образовни систем и систем у целини, ублажујући његове последице. Позивамо вас да дјелујете посвећено и одговорно.

(Оперативни план за наставак школовања у тешким условима с програмом учења на даљину за основце и средњошколце Министарства образовања, науке и технолошког развоја од 16. марта 2020.)