Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2019

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Протест 17.03.2015

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2018/2019

Тренутно онлине

Имамо 28 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

БАХАТИ ДИРЕКТОРИ ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

КАКО ПОСТАЈЕМ ЗАМОРЧЕ У ПРОСВЕТНОМ СИСТЕМУ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

Поједини директори школа у Србији, а нарочито у Београду, формирају свој затворени круг који обично чине дугогодишњи директори школа са великим искуством, војском запослених које су примили на рад, као и школски одбори који нису у довољној мери упознати са позитивним законским прописима Републике Србије или их  исти не занимају, па све и свашта одобравају директору, а ако је потребно, потписаће и да је школа приватна.

Можемо слободно рећи да поједини директори оне људе које су примили у радни однос веома добро чувају и не дају да се било ко приближи том редном месту. За њих не важе Посебни колективни уговор за запослене у основним и средњим школама и домовима ученика које потписују надлежно министарство просвете/Влада РС/ и репрезентативни синдикати.
За њих не важи ни Закон о основама система образовања и васпитања, чије кршење они и не поричу.

Поставља се питање: ,,Зашто народни посланици усвајају и доносе законе, кад то за директоре појединих школа на територији Републике Србије уопште не важи, и исти те законе не примењују?”
Заморче Жељко, библиотекар, постао је технолошки вишак 50 % радног времена, па од 1. септембра прима свега 50 % плате због чега не спава и стално размишља како да преживи.

Али не лези враже, обијајући прагове школа и молећи директоре, сви га са љубазним осмехом примише, међутим конкретне одговоре  није добио.

Поједини директори су углас рекли да неће да поштују Закон и ПКУ, хоће да поштују само закон силе, односно наредбу из Министарства просвете, науке и технолошког развоја.

А шта каже члан 5. Посебног колективног уговора за запослене у основним и средњим школама и домовима ученика и члан 153. Закона о основа система образовања и васпитања?

Члан 5.

Пре почетка школске године, а најкасније до 15. августа, директори школа достављају листе запослених за чијим је радом у потпуности или делимично престала потреба у текућој школској години, као и у претходном периоду и запослених који су засновали радни однос са непуним радним временом, као и листу слободних радних места, која треба да буде потписана од стране овлашћених представника репрезентативних синдиката школе. Уколико листа није потписана од стране овлашћених представника синдиката, директор је дужан да на листи наведе разлоге због којих то није учињено.
Пре почетка школске године, начелници школских управа, представници директора и представници репрезентативних синдиката заједнички утврђују листу из става 1. овог члана.
Преузимање се врши следећим редоследом:
1. Са листе запослених за чијим је радом делимично или у потпуности престала потреба, запослени се може преузети само за проценат за који му је смањено радно ангажовање у односу на проценат са којим је засновао радни однос;
2. Запослени који су засновали радни однос са непуним радним временом у тој установи;
3. Запослени који су засновали радни однос са непуним радним временом у установама на територију надлежне школске управе;
4. Запослени који су засновали радни однос са непуним радним временом из других школских управа уз сагласност школских управа.

Избор и пријем лица у радни однос, на основу конкурса, врши директор, под  условом да се претходно преузимањем није могао засновати радни однос са лицем које је евидентирано у смислу ст. 1. и 2. овог члана, а испуњава услове утврђене актом о организацији и систематизацији послова.

Школска управа редовно ажурира листе из става 1. овог члана током године, на основу података које достављају директори установа.

Запослени који на лични захтев прекине радни однос у одређеној установи не пријављује се на листу запослених из става 1. овога члана.

Пре расписивања конкурса за пријем у радни однос, послодавац је у обавези да прибави мишљење репрезентативних синдиката установе о испуњености услова из ст. 1. и 2. овог члана. У случају да постоји несагласност, надлежна је школска управа и надлежна инспекција.

Рок за давање мишљења је петнаест дана од дана пријема захтева.

Одредбе овог члана не примењују се на запослене у домовима ученика.

Преузимање запосленог са листе

Члан 153.

Запослени који је у установи у радном односу на неодређено време, а за чијим радом је у потпуности престала потреба, сматра се нераспоређеним и остварује право на преузимање са листе.

Запослени из става 1. овог члана остварује право на накнаду плате у висини од 65% плате коју је примио за месец који претходи месецу у коме је остао нераспоређен до преузимања са листе, а најкасније до 15. септембра наредне школске године.

Запосленом из става 1. овог члана који није преузет са листе у року из става 2. овог члана, престаје радни однос и остварује право на отпремнину, у складу са законом.

Запосленом из става 1. овог члана, који без оправданих разлога одбије преузимање са листе, престаје радни однос без права на отпремнину.

Запослени за чијим радом је делимично престала потреба и запослени који је засновао радни однос са непуним радним временом, стављањем на листу запослених са које се врши преузимање, остварује право на преузимање са листе и не остварује друга права која има запослени за чијим радом је у потпуности престала потреба.

Посебна радна група, коју образује министар, прати и контролише преузимање са листе и даје мишљење о оправданости разлога одбијања преузимања са листе из става 4. овог члана.

При свакој школској управи министар образује радну подгрупу која утврђује постојање услова и даје сагласност за расписивање конкурса.

Установа је у обавези да Министарству достави податке о потреби за ангажовањем запослених, одлуку о расписивању конкурса, као и одлуку о преузимању запослених са листе ради објављивања на званичној интернет страници Министарства.

Ближе услове за рад радне групе и подгрупе из ст. 6. и 7. овог члана прописује министар.

Заморче Наталија, професорка енглеског, остала је на 55 % радног времена и уредно је пријављена као технолошки вишак. Уредно је обилазила школе на Чукарици и у Раковици у потрази за радним местом, али је стално наилазила на зид ћутања.

Нико није хтео да је прими нити да разговара са њом.

Заморче Биљана, професорка физике и ако има дефицитарно занимање, обијала је прагове многих школа и имала многе непроспаване ноћи, размишљајући како да прехрани породицу. Но поједини директори радије задржавају колеге који су на одређено, због послушности и страховладе, јер са њима лако управљају од држања часова до закључивања оцена.

Не дај Боже да вас неко и прими. Тада тек почињу Танталове муке. Новопридошлом професору се додељује немогућ распоред часова, одељења која су недисциплинована и имају лош успех, а у зборници је прави пакао, јер колеге јасно стављају до знања да је неко непожељан.

Питамо се у којој ми европској земљи живимо, када се поједини директори школа понашају као кабадахије и приватизују школе које су им додељене на управљање!!!

Овако бахате директоре, нити сме, нити хоће ико да смени, нити да их позове на било какву одговорност!!!

Када се деси да се наведени и слични догађаји појаве  у медијима, онда министар просвете обећа да ће тај директор бити смењен.

Међутим , тада на сцену ступа просветна инспекција, која нахвали директора и подиже га у небеса и на тај начин обесмисли све оно лоше што директори раде.

Све нам се чини да је овакво понашање директора школа последица најаве укидања забране запошљавања у јавном сектору од 1. јануара 2020. године, те ће на тај начин бити у могућности да задрже своје одабране, а колеге са дугогодишњим искуством  сада проглашене технолошким вишковима оставићемо без часова и радних места. Подсећања ради, од последњег недељног пресека израђеног 2. септембра, нема много измена на званичној листи технолошких вишкова, односно листи радника са непуним радним временом и листи слободних радних места.  На листи технолошких вишкова од 9. септембра још увек се налази 3.827 просветних радника,  а августа месеца оглашено је чак 32.083 слободна радна места, док се 5279 просветара и даље бори за пуну норму.

Захтевамо да сви они директори који прекрше или су прекршили Стручно упутство министра просвете за поступање приликом ангажовања запослених у установама образовања у школској 2019/2020. години, буду кажњени.

Апелујемо на све државне органе Републике Србије да свим мерама утичу на Министарство просвете и надлежне Школске  управе, и пошаљу независне просветне инспекторе како би се коначно утврдиле све незаконите радње директора школа на територији Републике Србије, те на тај начин укажу на обавезу поштовања закона и правду врате у свакодневни живот Републике Србије и наш образовни систем.

Морамо сви заједно истрајати у праведној борби за боље сутра у просветном систему Републике Србије. Несебично ћемо се залагати за поштовање Устава и закона наше државе, без икаквих компромиса.

ХОЋЕМО ОДГОВОРНОСТ И СМЕНЕ, СВИХ ДИРЕКТОРА КОЈИ НЕ ПОШТУЈУ ПОЗИТИВНЕ ЗАКОНСКЕ ПРОПИСЕ!


Доставити –
-Министру просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије
- Школама у Републици Србији
- Средствима информисања у Републици Србији

У Београду,
11. 09. 2019. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ