Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2019

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Протест 17.03.2015

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2018/2019

Тренутно онлине

Имамо 21 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

На поправном све мање ђака ПДФ Штампа Ел. пошта


Ученицима се масовно поклањају оцене, упозоравају из Форума средњих стручних школа. Број оних који полажу у августу због једне или две јединице је минималан последњих година


ФОРУМ средњих стручних школа Београда упозорава да се у школама масовно поклањају оцене, па је број ученика који "падају" на поправни испит у августу због једне или две јединице минималан. Како истичу у Форуму, последњих неколико година број одличних ученика је знатно порастао па у клупама углавном седе одликаши, који су се пре деценију и више могли избројати на прсте једне руке.


Према речима Милорада Антића, председника Форума, јединице се поправљају, углавном, у мају и јуну и на часовима допунске наставе. Он додаје да ретко ко од ученика остане за полагање у августу. Антић истиче да је у појединим школама више од половине одељења одлично, што је до пре неку годину било незамисливо.


- Наставници масовно поклањају оцене, чиме се урушавају основне образовне вредности, а то су знање, рад и дисциплина - каже Антић. - Најмања оцена није више јединица, већ двојка. У жељи да школа буде на добром гласу, има и директора који утичу на наставнике да не дају недовољне оцене. Има и ученика који траже да одговарају пред комисијом и увек прођу у следећи разред. Не би ме чудило да се ускоро код школа појаве табле са натписом "Код нас нема јединица".

 

Како истиче наш саговорник, хиперпродукција одличних ђака и позитивних оцена води комплетном урушавању образовног система. Уместо да уче и науче, ђаци знају да ће им, иако не знају градиво, оцена бити поклоњена. Антић наводи да је некада било незамисливо да просечна оцена у великом броју одељења осмог разреда буде већа од 4,50, а данас је то сасвим нормална појава. Као и то да у генерацији буде по неколико десетина вуковаца.


Иако нема званичне статистике, незваничне процене говоре да је претходних година око 4.000 ученика излазило на поправни, а њих око 1.000 понавља због три и више јединица. Највише недовољних било је из математике, физике и хемије. Ђаци се жале да нису били у могућности да поправе оцену, затим одговарају пред комисијом и на одмор одлазе без "кечева".


ПРИПРЕМНА НАСТАВА
Наставници имају обавезу да ученицима држе припремну наставу пре изласка на поправни испит. Правилима је предвиђено да им је "норма" 10 одсто од укупног броја часова за одређени предмет. Већина ђака који изађу на поправни испит добије прелазну оцену. Ако су незадовољни зато што нису прошли, или оценом коју су добили, ученици имају право да се жале Републичкој просветној инспекцији, којој стигне око 200 примедаба. У том случају ђаци полажу испит поново, али пред комисијом из друге школе.


Б. Борисављевић