Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2017

Банер

Протест 17.03.2015

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Непуна норма

Банер

Слободна радна места

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2017/2018

Тренутно онлине

Имамо 3 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

Родитељи деце наслника могу бити кажњени и са 100.000 динара! ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

Школа у обавези да покрене поступак против насилника


Школа има обавезу да у року од два дана од сазнања за насиље покрене васпитно-дисциплински поступак и да га води, упозорава Миља Кривокућа из Групе за заштиту од насиља и дискриминације Министарства просвете.

У конкретном случају вршњачког насиља у Аранђеловцу, треба да се спроведе васпитно-дисциплински поступак против ученика, рекла је Кривокућа за Тањуг и објаснила да тај поступак подразумева не само утврђивање чињеница, већ јасно дефинисање васпитног рада за период од 30 дана, када се и окончава васпитно-дисциплински поступак.

Тај поступак, према њеним речима, дефинише шта ради школа, одељенски старешина, наставници, стручни сарадници, на који начин се родитељи и остале институције укључују, али подразумева и подршку других система за социјални рад, а након тога, гледа се да ли су дате мере дале резултат или не и у складу са тим се изриче васпитно-дисциплинска мера која је предвиђена законом.

А да ли ће родитељи насилне деце у Аранђеловцу, према новом Закону о основама система образовања и васпитања, бити кажњени између 30.000 и 100.000 динара, Кривокућа каже да то зависи:

„Што се тиче тих казнених мера, нама је акценат на васпитном раду, а ако буде било нужно онда се спроводе и те рестриктивније мере“, рекла је Кривокућа и додала да понашање родитеља зависи од случаја до случаја.

„Чињеница је да сваки родитељ воли своје дете и да му је његов интерес на првом месту, али то не значи да на прави начин приступа проблему што је и разумљиво, јер ни самим родитељима није лако уколико њихова деца трпе насиље, или га врше па имамо најразличитије примере од тога да не разговарају отворено са дететом које је жртва или да покушавају да пронађу оправдање за дете које врши насиље“, каже Кривокућа.

Републичка просветна инспекција, представници школске управе Крагујевац и представници групе за заштиту од насиља јуче су посетили Техничку школу „Милета Николић“, каже Кривокућа и додаје да су тамо прикупљене све потребне информације о конкретном случају, обављени разговори са директором, стручним лицима и тимом за заштиту од насиља, како би се испитало шта је школа предузела, али и дале неке конкретне мере и предлози око даљег процеса.

Такође, каже да је и одржан састанак са директорима и стручним сарадницима свих основних и среднињих школа у Аранђеловцу, ради размене информација и унапређивања рада на заштити од насиља.

„Ако говоримо о законској основи, школе треба да приступају у складу са новим Законом о основама система образовања и васпитања, а такође имају Правилник о примени протокола за заштиту од насиља, злостављања и занемаривања“, рекла је Кривокућа.

Сматра да је насиље генерално болест друштва, а да је вршњачко насиље специфично вршњачком контексту и када се говори о образовном систему, поред подршке свих других система, наглашава да је јако важно радити на развијању емпатије, вештина комуникације, толеранције, конструктивног решавања конфликта.

„Лек је у деловању свих система, у координисаној акцији, јер, образовање може да пружи један вид подршке, али некада је заиста неопходно да се укључе и здравствени, социјални системи, полиција и тужилаштво. Школа не може да се посматра изоловано, то је прилично комплексно“, сматра Кривокућа.

Тањуг