Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2017

Банер

Протест 17.03.2015

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Непуна норма

Банер

Слободна радна места

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2017/2018

Тренутно онлине

Имамо 30 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

Ђаци на наставу у фабрику, а где ће наставници? ПДФ Штампа Ел. пошта


ПАДА НОРМА, ПАДА И ПЛАТА Ђаци на наставу у фабрику, а где ће наставници?


Дуално образовање, на коме се у реформи образовања инсистира, ђаке сели на наставу у фабрике и фирме на један до три дана, али се поставља питање шта ће за то време радити наставници који су до ове године предавали стручне предмете.

Док у Министарству просвете тврде да ће све бити у реду, да они сада постају важни "координатори учења", наствници страхују да ће им бити смањене норме, па самим тим и плате, док у синдикату додају и да ће неки остати без посла.
Из Министарства је раније најављено да ће од септембра понуда образовних профила по дуалном моделу или са елементима дуалног образовања, бити шира и квалитетнија него до сада.
- У 49 средњих стручних школа биће реализован неки од 19 образовних профила конципираних за дуални модел учења. Поред тога, постоје и 43 образовна профила са његовим елементима - кажу из Министарства просвете.
Када се све сабере, дуално образовање ће, у већој или мањој мери, ући у 127 школа у 69 градова и општина широм Србије, са укупним обухватом од 5.751 ученика.
Ђаци који се определе за неки од ових смерова, на пракси ће проводити један, два или три дана недељно - у зависности од године учења.
Објашњење Министарства
- Наставници практичне наставе остају у систему и они прате квалитет реализације учења кроз рад уз лиценциране инструкторе у компанијама и своде кроз постигнуте исходе оцену. Они су, између осталог, важни "координатори учења" између стицања и процењивања успешности савладане теорије и њене примене у пракси у реалном и савременом радном окружењу - истичу из Министарства просвете.

Из искуства: наставници у горем положају
С друге стране, искуство школе која је ишколовала прву генерацију по овом моделу, сведочи другачије.
- Наставницима се смањила норма, али је наша школа велика и то се не осети толико, јер је шира и могућност за ангажовањем. Наставници имају обавезу да обилазе ђаке у фабрикама и фирмама, али је основно нерешено питање колико сати би они тамо требало да проводе, јер се све то плаћа – истиче Иван Бајић, директор Техничке школе "Иван Сарић" у Суботици.
Како додаје, за разлику од ученика медицинских школа, које не примају на праксу без ментора, ђаци ове техничке школе могу и сами да долазе на практичну наставу у фирмама и фабрикама.
Сами плаћају трошак обиласка
- Није исто ни ако су сви ученици у једном објекту на пракси или су у неколико. На пример, код нас су они прилично удаљени, те наставник користи два превозна средства од једног до другог ако иде аутобусом, док ако иде колима, сам плаћа бензин и има трошак – напомиње Бајић.
Антић: Велики број људи ће остати без посла
Слично истиче и Милорад Антић из Форума средњих стручних школа Београд.

- Уколико сте имали пет наставника за фризера, а ђаци сада иду на праксу ван школе, довољан је један да иде да их обилази. Зато сам ја предлагао да ти наставници полажу да буду главни инструктори у фирми. Министар је и сам најавио да ће многи остати без посла, ако се задржи 20 одсто наставника биће добро - прича Антић.

Како он каже, најављена реорганизација у просвети, којом је предвиђено смањење више од 2.700 радних норми (једна норма означава пуно радно време) у основном и средњем образовању, а о чему је "Блиц" већ писао, доводи се у везу са дуалним образовањем.
- Овај број не тиче се само средњих стручних школа, али наравно да има неких елемената који се доводе у везу - каже Антић.
Међутим, како тврди др Горан Цвијовић, директор Ваздухопловне академије која од септембра прелази из огледа у систем и постају прва школа која ће све профиле имати по дуалном моделу, норма наставника остаје иста као и раније.
- Раније су ученици са професором одлазили на праксу и дешавало се да инструктори буду на одмору. То више неће бити могуће, јер је сада дефинисано тачно ког дана се шта мора урадити, ко је инструктор… Наставници су и даље ту важни да све организују, евидентирају, оцене и провере, њихова норма остаје иста – истиче Цвијовић.
Посао у Сименсу
Иначе, прва генерација средњошколаца у Суботици која се определила за образовни профил бравар-заваривач, покренут кроз пројекат дуалног образовања, завршила је своје трогодишње школовање и почиње да ради у Сименсовој фабрици ветрогенератора, саопштила је данас та компанија.
Како је наведено, на иницијативу Сименса је у Техничкој школи "Иван Сарић" у Суботици 2014. године уведен нови образовни профил бравар-заваривач, захваљујући пројекту који је покренула Немачка организација за техничку сарадњу (ГИЗ), уз подршку Владе Немачке и Министарства просвете, науке и технолошког развоја Србије. Средњошколци су два пута недељно имали практичну наставу у Сименсовој фабрици у Суботици.
- Пет младих људи овог месеца креће на неопходне обуке у фабрици, и ускоро почињу да ради код нас. Дугорочни циљ сарадње био је да ученици који похађају овај образовни смер прођу практичну обуку, а да касније имају већу могућност запослења у Сименсу, што се сада и десило - истакао је генерални директор компаније Сименс Удо Ајхлингер.

Милица Рашић