Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2018

Банер

Протест 17.03.2015

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Непуна норма

Банер

Слободна радна места

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2017/2018

Тренутно онлине

Имамо 24 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

Дуално образовање у школама 2019 ПДФ Штампа Ел. пошта

 

Дуално образовање у школама 2019. Да ли ћемо стварати јефтину радну снагу?


У образложењу закона је као циљ наведено прилагођавање средњег стручног образовања потребама привреде, смањивање стопе незапослености младих до 25 година и јачање конкурентности привреде Србије на регионалном и глобалном нивоу.

Скупштина Србије усвојила је Закон о дуалном образовању, који би, према проценама министарства просвете, требало да омогући ефикасније образовање, као и запошљавање младих одмах након средње школе.

Усвојене и измене и допуне Закона о предшколском васпитању и образовању и Закона о основном образовању и васпитању.

Изменама и допунама Закона о предшколском васпитању и образовању прописује се нов начин учешћа локалне самоуправе у обезбеђивању средстава за остваривање делатности предшколског васпитања и образовања и локалној самоуправи се препушта да утврди економску цену предшколског програма по детету.

За разлику од досадашње праксе да родитељи плаћају 20 одсто економске цене вртића, а локална самоуправа 80, ступањем на снагу новог Закона о основама васпитања и образовања, општине и градови моћи ће да плаћају "до 80 одсто".

Измене и допуне Закона о предшколском образовању углавном се односе на усаглашавање са предлогом системског просветног закона - Закона о основама система образовања и васпитања који је недавно усвојен.

Изменама закона је утврђено повећање висине новчаних казни за прекршај одговарајућих норми Закона за предшколску установу, односно основну школу, као и новчане казне за директора, односно одговорно лице предшколске установе, односно школе која остварује припремни предшколски програм.

Опозиција: Закон ствара јефтину радну снагу


Током расправе је, међутим, опозиција оценила да предложени Закон о дуалном образовању служи за стварање јефтине радне снага и да је много више у корист послодаваца који ће моћи по ниској цени да искоришћавају децу.

У образложењу закона је као циљ наведено прилагођавање средњег стручног образовања потребама привреде, смањивање стопе незапослености младих до 25 година и јачање конкурентности привреде Србије на регионалном и глобалном нивоу.Законом се уређује садржај и начин остваривања дуалног образовања, узајамна права и обавезе ученика, родитеља, школе и послодаваца, материјално и финансијско обезбеђење ученика, као и друга питања од значаја за дуално образовање.

Дуално образовање је модел реализације наставе у систему средњег стручног образовања и васпитања у коме се кроз теоријску наставу и вежбе у школи и учење кроз рад код послодавца, стичу компетенције у складу са стандардом квалификације и планом и програмом наставе и учења.

Законом је утврђено да министар просвете уз претходно прибављено мишљење Националног просветног савета и Савета за стручно образовање и образовање одраслих, доноси план и програм наставе и учења.

Стандард квалификације и план и програм наставе и учења иновира се сваких пет година или у краћем року ако потребе привреде и технолошког развоја то захтевају.

Обим учења кроз рад износи најмање 20 одсто, а највише 80 одсто часова од укупног броја часова стручних предмета.

Учење кроз рад реализује се у складу са школским календаром током школске године у периоду од 8.00 до 20.00, најдуже шест сати дневно, односно 30 сати недељно, у складу с планом и програмом наставе и учења.

Учење кроз рад реализује се у целости код једног, односно више послодаваца у складу са планом и програмом наставе и учења. У школи се реализује највише 25 одсто часова учења кроз рад.

Ученик који обавља учење кроз рад има право на накнаду, која се исплаћује једном месечно, најкасније до краја текућег месеца за претходни месец по сваком сату проведеном на учењу кроз рад у нето висини од најмање 70 одсто минималне цене рада.

Законом је утврђено да Влада Србије образује комисију за развој и спровођење дуалног образовања у року од 60 дана од дана ступања на снагу овог закона, ради спровођења и унапређивања дуалног образовања и трогодишњих вредновања остварених резултата.

Одредбе Закона примењиваће се на део средњег стручног образовања и васпитања за образовне профиле у трајању од три, односно четири године и специјалистичког образовања.

Закон ће се примењивати од школске 2019/2020. године

Опширније...
 
ПРЕДЛОГ ЗАКОНА О ДУАЛНОМ ОБРАЗОВАЊУ ПДФ Штампа Ел. пошта

 

ИНФО ФССШБ

 
Премијерка није испунила обећање ПДФ Штампа Ел. пошта

 

Просветари: Премијерка није испунила обећање о повећању плата

 

Синдикат просветних радника Србије (СПРС) поднео је Министарству просвете захтев за одржавањем хитног састанка председника репрезентативних синдиката са министром Младеном Шарчевићем и премијерком Аном Брнабић у вези са повећањем плата запослених у просвети.
Како се наводи у саопштењу СПРС, према подацима које је премијерка изнела на последњем састанку са синдикатима просвете, плате запослених у образовању су најниже у односу на све делатности које се финансирају из републичког буџета, 17 одсто су ниже од републичког просека и 23 одсто у односу на друге делатности.

СРПС је навео да је Брнабић на последњем састанку са синдикатима обећала да ће крајем ове године повећати плате само запосленима у образовању, а да ће њима и 2018. бити повећане плате, када буде било повећања за све делатности које се финансирају из републичког буџета.

Опширније...
 
До часова само уз везу ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

Форум средњих стручних школа Београда упозорава на неправилности приликом збрињавања технолошких вишкова

Уместо да предњачи у поштовању закона, Школска управа Београд понаша се супротно, што се нарочито испољава при преузимању радника са пуним или непуним радним временом, изјавио је Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа Београда.

Он је на данашњој конференцији за новинаре изнео бројне примере кршења закона и посебног колективног уговора при збрињавању технолошких вишкова, напомињући да се тај посао на нивоу престонице ради “лоше, траљаво и аматерски”, јер норму могу да укрупне само наставници “са везом”, а на остала места се запошљавају људи на одређено, чиме се повећава број запослених у образовном систему. То се, како је рекао Антић, посебно односи на наставнике којима недостаје 10 или 20 одсто фонда часова, јер директори школа одбијају да их преузму, уз образложење да је тај проценат немогуће доделити новом извршиоцу. Уместо тога, како каже, часови се деле запосленима у школи који су блиски директорима, који седе у школском одбору, па чак и председницима синдиката да би ћутали.

Опширније...
 
БАХАТОСТ ДИРЕКТОРА ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

 


ИНФО ФССШБ
 
ФССШ НА ПРОТЕСТУ У ПОЖАРЕВЦУ! ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

 

ИНФО ФССШБ

 
“Година бежаније” ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

По ученику чак 200 изостанака!

Вишегодишњи тренд честог бежања са часова настављен и у овој школској години, у још драстичнијем облику. Најмање одсуствовања са наставе у првој години, највише у четвртој. Лако до лекарских уверењa

УЧЕНИЦИ средњих школа у Србији у просеку су одсутни са наставе три до четири недеље годишње, а како “Новости” сазнају, такав тренд настављен је и после првих месец дана ове школске године. И док су се пре десетак година, добре и лоше школе препознавале по бежању са часова, данас те поделе нема. Изостаје се и из гимназија и из средњих стручних школа које су “ин” међу малим матурантима, као и из оних које ђаци наводе међу последњима у листи жеља. “Најболеснији” су матуранти, а “епидемије косе ђаке”, углавном пред полугодиште и крај школске године.

Према речима Савића Минића, директора Пете београдске гимназије, број изостанака по ученику се креће од 67 до 200. Најмање одсуствовање са наставе је у првој години, па се повећава како иду старије године. Он истиче да је просек, по ученику, у овој школи око 100 изостанка током школске године.

– Има ученика који су, због болести, одсутни и по четири месеца, па и они повећавају просек, али генерално све школе имају проблем са великим бројем изостанака – наводи Минић. – У старијим разредима се понашају као да су на факултету, спреме градиво, дођу и одговарају, добију пет и онда их опет нема до следећег одговарања. Родитељи редовно правдају изостанке, уз уредна лекарска оправдања.

Наш саговорник истиче да се највише изостаје када су писмени, контролни задаци, закључивање оцена… Ученици се воде логиком да им је боље да не дођу у школу, него да покваре оцену или добију кеца.

РАЗРЕДНИ ИСПИТ
ЗАKОН прописује да се ученик упућује на разредни испит ако није присуствовао трећини часова од укупног фонда за један предмет, што је у пракси око 25 изостанака из једног предмета. Разредни испит није једноставан за ученика, јер се одговара цело градиво, па се већина професора труди да испита ученике током године, поготово ако је изостајање било у првом полугодишту.
– Kако би се смањио број изостанака требало би растеретити ученике – објашњава професор Савић. – Они имају 33-34 часа током недеље, али бар још осам сати проведу код куће учећи, што је велико оптерећење. То је као рад у руднику. Такође, потребно је увести оштрију дисциплину за оне који беже са часова. Сада је могуће покренути поступак за искључење из школе ако се ученик не појави на настави 150 часова у континуитету.

У ПРВОЈ београдској гимназији “муку муче” са оправданим изостанцима, док са неоправданим немају тих проблема. Просечан број изостанака на крају прошле школске године, по ученику, био је 113. Највише их је у четвртом разреду – 147 по ученику, а најмање у првом – 76. Kако истиче Александар Андрејић, директор школе, има ученика који не долазе у школу због болести или повреда, али и оних којима то није оправдање.

– Пре 10-15 година родитељи, али и лекари, нису тако лако правдавали изостанке – наглашава Андрејић. – Требало би, можда, појачати контролу и не давати лако оправдања ученицима који често изостају. Такође, потребно је мотивисати и наградити ученике и одељења који иду редовно на наставу. Имамо ђаке који немају ниједан изостанак, њих треба наградити књигом или нечим другим, како би утицали на друге да не треба изостајати из школе.

ГРАФИЧKА школа је већ предузела неке мере, како би се смањио број изостанака ученика, којих је на крају прошле школске године, у просеку, било – 134 у првој и 190 у четвртој години.

– Више родитељи не могу да оправдају изостанак телефоном, већ морају лично да дођу и писмено образложе разлоге изостанка, на обрацу који даје школа – објашњава Милош Букумира, директор школе. – То могу да ураде највише три пута у току полугодишта и то само за један дан. Разредне старешине су дужне да сваког месеца подносе извештај о броју изостанака. Нема више толеранције за кашњење на први час. Не може се улазити у учионицу како ко стигне цео први час. Сада се толерише пет минута од почетка часа, а сви који стигну касније не могу да уђу у учионицу док се не заврши први час.

Букумира истиче да се у дому здравља проверавају лекарска оправдања, ако су сумњива. Он додаје да се дешава да су печати нејасни, шифре чудне, ђаци доносе оправдања, а родитељи никад нису дошли у школу… па је очигледно да нешто није у реду.

ПРЕМА речима Милорада Антића, председника Форума средњих стручних школа Београда, у првој години са часова беже ученици које је “машина убацила” у школу коју нису желели, али нису имали довољно бодова за оно што их интересује. Kако истиче, реч је углавном о школама које нису популарне и уписује их мали број ученика, па ђаци само траже начин да их напусте и одсуствују и по месец и по дана.

Опширније...
 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Страна 9 од 178