Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ

Банер

СТРУЧНО УПУТСТВО

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер

Протест 17.03.2015

Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2020/2021

Тренутно онлине

Имамо 21 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

Уговар о заступању за неплаћени ИОП ПДФ Штампа Ел. пошта


 

ИНФО ФССШ

 
О Б А В Е Ш Т Е Њ Е - ИОП ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд


О Б А В Е Ш Т Е Њ Е

На састанку представника репрезентативних синдиката просвете и Министарства просвете, науке и технолошког развоја одржаним у Београду, разговарано је о надокнади за рад по ИОП-2. Разлог овог дијалога је велики број судских спорова у вези са надокнадом за рад по ИОП-2.

Представници Министарства просвете, науке и технолошког развоја обећали су да ће се законским путем  регулисати плаћање наставника у основним и средњим школама на територији Републике Србије који раде по ИОП-2, те сматрају да ће се процес окончати у марту 2021. године!!!

Просветни радници су били изненађени и у неку руку задовољни, јер је њихов рад и труд препознат у Министарству просвете.

Међутим, поступа се супротно од онога што је договорено и то од стране Министарства просвете.

Министарство просвете, науке и технолошког развоја није испоштовало договор око плаћања накнаде за рад по ИОП-2 у редовним одељењима, већ је законски регулисала досадашњи начин плаћања накнаде и то само у специјалним школама и одељењима у редовним школама где се изводи настава по посебном програму, не узимајући у обзир плаћање накнаде наставницима за рад са ученицима по ИОП-2 у редовним одељењима (Сл. гласник 19/2021. од 05.03.2021.године).

Овим путем поново обавештавамо колеге које су радиле у редовном школама са ИОП, да могу да покрену судски поступак пред надлежним Основним судом а против школе, због неисплаћених накнада за задње три године, из разлога што је чланом 196. Закона о раду прецизирано да: ,,сва новчана потраживања из радног односа застаревају у року од три године од дана настанка обавезе“, те је апсолутно потребно да се овај преклузивни рок,  који се не може продужавати, испоштује.

Адвокатска канцеларија која ради ове случајеве и која нам се понудила, још у октобру прошле године, да бесплатно, односно без икаквих трошкова за чланове нашег синдиката заступа заинтересоване наставнике се налази у Савској улици број 17.

Број телефона адвокатске  канцеларије је 011/306 56 20.

Истичемо да нисмо изненађени овим лажним обећањем Министарства просвете, науке и технолошког развоја. Није ово први пут да представници Министарства просвете нешто обећају, па на крају не испуне оно што је договорено.

Забринути смо и за наше представнике синдиката који нису легално и легитимно изабрани, а по прописаној процедури и у складу са важећим актима синдиката.

Али, то је већ нека друга и стара прича нашег синдикалног амбијента који је створен и који упорно егзистира у држави Србији.

Наше је да указујемо и да помажемо нашим члановима синдиката и то члановима Форума средњих стручних школа да остваре своја права из рада и радног односа, све у складу са позитивним законским прописима Републике Србије.

У Београду,
11. 3. 2021. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
О Б А В Е Ш Т Е Њ Е ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд


О Б А В Е Ш Т Е Њ Е

Поштовани,

Обавештавамо вас да Министарство просвете, науке и технолошког развоја спроводи јавну расправу о Предлогу стратегије развоја образовања и васпитања у Републици Србији до 2030. године.
Јавна расправа о Предлогу стратегије спроводи се до 10. марта 2021. године. Примедбе, предлоге и сугестије доставите Министарству просвете на e-mail адресу: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели , са назнаком: „Предлог  стратегије”.

Министарство ће у оквиру јавне расправе организовати и скуп 8.3.2021. годину у Клубу посланика, у 12 часова.

Овде можете преузети Предлог стратегије развоја образовања до 2030. године

У Београду,
2. 3. 2021. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
Улога дефектолога у изради и реализацији ИОП-а ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

Улога дефектолога у изради и реализацији ИОП-а и раду са децом са посебним потребама

Приредила Бранка Рогановић, дефектолог


Дефектолог је најкомпетентнији стручњак који се кроз своје образовање припрема за специфичан рад, а то је рад са децом са сметњама у развоју. Обзиром на широк спектар сметњи које иду од сензорних (оштећење вида, слуха), моторичких, интелектуалних, развојних, као и комбинација истих, сваки дефектолог у свом домену рада прави посебне програме за рад са овом децом које називамо индивидуални образовни програм који називамо ИОП. Пре израде ИОП-а дефектолог сагледава кроз специфичне дијагностичке методе преостале способности ученика и на основу те процене и увида у то шта ученик може, прави се индивидуални план рада у оквиру разреда и програма који дете похађа. Обзиром да већина учитеља и наставника у редовном систему немају одговарајуће образовање, средства, знања, методе рада, дидактичка средства, адекватан технички простор, немају довољно времена да се посвете индивидуалном раду који ова деца захтевају , немају асистивне технологије за рад са овим ученицима, већина ових ученика не могу да добију адекватно образовање и подршку у редовним школама. Инклузија не подразумева пуко убацивање ученика са сметњама у развоју у редовни систем, већ пружање квалитетног образовања у том систему, које на жалост због свега наведеног, изостаје. Осим што не пружа адекватно образовање деци са посебним потребама, овај вид наставе и укључивање деце са посебним потребама у редован систем образовања, може да доведе до сметњи у раду са остали ученицима јер професор не може обострано да ради. ИОП-2 је посебан прилагођен програм рада за ученике који не могу да прате наставне садржаје за одређен разред, већ им се прави посебан програм по измењеним садржајима и исходима за један или више предмета. Овакав програм углавном се припрема за децу са комбинованим сметњама, ученицима са сметњама из аутистичног спектра или деци са моторичким и сензорним сметњама. Специјалне школе у којима углавном раде дефектолози систематски и континуирано од почетка школовања раде са овом децом, пре свега на дијагностици, третману, едукацији и социјализацији ученика са сметњама у развоју. Управо из поменутих разлога сматрамо да су дефектолози најкомпетентнији за рад са децом са посебним потребама, а не наставници који нису стручни и способни да то раде.

„ИОП није разлог да дете ради мање, то је упутство да постигне више“. Л. Бајардо

У Београду,
02. 03. 2021. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
Неким синдикатима је само до промоције ПДФ Штампа Ел. пошта








ИНФО ФССШ
 
Ђаци ових школа у Србији већ две године уче “одбрану”: Надлежни најављују да тај предмет треба да се уведе у све школе ПДФ Штампа Ел. пошта





“Основе система одбране Републике Србије” похађаће сви ученици трећег и четвртог разреда средњих школа, обелоданила су ресорна министарства

Вест да ће ученици трећег и четвртог разреда средњих школа, након 29 година поново добити факултативни предмет “Основе система одбране Републике Србије” одјекнула је као бомба. И била би да у Србији нема школа у којима се, према речима њихових директора, већ две године тај предмет учи.

Са друге стране, стручњаци сматрају да је тај “повратак одбране” могућа припрема за увођење обавезног војног рока, који надлежни све учесталије најављују, а о чему смо већ писали.

Вест да ће ученици трећег и четвртог разреда средњих школа, након 29 година поново добити факултативни предмет “Основе система одбране Републике Србије” одјекнула је као бомба. И била би да у Србији нема школа у којима се, према речима њихових директора, већ две године тај предмет учи.
Са друге стране, стручњаци сматрају да је тај “повратак одбране” могућа припрема за увођење обавезног војног рока, који надлежни све учесталије најављују, а о чему смо већ писали.

– Одржаваће се на четири часа одељенских старешина и састоји се од 11 тема, где би 10 тема било обрађено теоријски, а једна тема је практична – истакла је она, а потпуковник Милан Крсмановић из Управе за обавезе одбране Министарства одбране, објаснио је да директори средњих школа могу да упуте један кратак захтев територијалном органу и обрате се за помоћ.

– У том случају, неко у униформи из нашег територијалног органа одлази у школу и тамо помаже разредним старешинама да изведу наставу. Циљ је научити ђаке о основним стварима о нашој војсци, о томе како она функционише, како је организована, али не само то, већ и важним стварима које се тичу традиције и историје наше војске – рекао је потпуковник Крсмановић и додао да се настава за изводи уз коришћење писаних материјала, “Power point” презентација, а “Министарство је израдило приручник који могу да користе и наставници и ученици”.
Опширније...
 
У 22 средње стручне школе пилотирање поступка претходног учења ПДФ Штампа Ел. пошта





У 22 средње стручне школе од овог пролећа биће тестиран поступак признавања претходног учења, односно алтернативног начина за стицање квалификације.

Кроз овај пилот програм Министарство просвете, науке и технолошког развоја утврђује и развија поступак признавања претходног учења, како би омогућило грађанима који су одређена знања и вештине стекли ван формалног система образовања, кроз обуке, животно и радно искуство,  да стекну квалификацију која је једнака квалификацији стеченој кроз формално образовање и призната на тржишту рада.

На основу анализе потреба тржишта рада и незапослених који су на евиденцији Националне службе за запошљавање, Министарство је изабрало девет образовних профила за пилотирање – зидар, армирач, тесар, руковалац грађевинском механизацијом, пекар, месар, кувар, столар и модни кројач. Реч је о квалификацијама за које је утврђено да их је кроз неформалне обуке или радно искуство стекао највећи број незапослених. Ови грађани могу да буду кандидати за поступак признавања претходног учења.

Након што се предложена решења, кроз пилотирање провере у пракси, поступак признавања претходног учења требало би да постане процедура кроз коју ће средње стручне школе, верификоване за поступак признавања претходног учења моћи да проверавају и потврђују знања одраслих стечена кроз обуке или радно искуство. Према Закону о националном оквиру квалификација Републике Србије, кроз признавање претходног учења могу се стећи квалификације на II, III и V нивоу образовања.

Припреме за увођење поступка признавања претходног учења Министарство просвете, науке и технолошког развоја спроводи уз подршку пројекта „Развој интегрисаног система националних квалификација у Републици Србији“.

Пројекат пружа подршку Министарству просвете, науке и технолошког развоја за успостављање националног оквира квалификација, што ће допринети усклађивању понуде образовања и обука са потребама тржишта рада. Пројекат финансира Европска унија.

Извор: mpn.gov.rs
 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Страна 8 од 213