Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ

Банер

СТРУЧНО УПУТСТВО

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер

Протест 17.03.2015

Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2020/2021

Тренутно онлине

Имамо 27 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

ВРАЋАЊЕ НА НАСТАВУ ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 




ИНФО ФССШ
 
С А О П Ш Т Е Њ Е ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

Ко је крив?
Пробна матура


С А О П Ш Т Е Њ Е



Ко је крив што су резултати пилот матуре очајни?

Да ли просветни радници који све више и више забијају главу у песак или накарадни предлози, како закона тако и планова и програма Министарства просвете и разноразних Завода и школско-педагошког колегијума.

Кренимо редом. После 2000. године основни мотив је био увођење што више психолога и педагога у школе. Што више додворавања родитељима и ђацима и директорима школа, сем часних изузетака, који ништа друго не знају, осим да проверавају да ли је наставник дошао у школу или да ли су чисти тоалети и учионице. Више су гледали личне интересе, него интересе школе.

Поставља се питање зашто су неки директори на тим функцијама више од 20 година?

Да кренемо од педагога и психолога и какав је резултата њиховог рада. Ђаци све више и више беже са наставе, проблеми у одржавању наставе су небројени, а наставник може да одржи час само уз помоћ беседина. Дотле педагози и психолози знају да кажу само „ђак је увек у праву“. Чак се иде дотле да премештају ученике из разреда у разред само зато што се неки ученици познају и живе близу школе.

Након тога уследио је Закон о основама система образовања који је прошао под паролом „Жаре, хвала ти за плус 10“. Закон је ђацима омогућио да користе мобилне телефоне, да шетају по учионици и раде шта хоће без било каквих последица. Са друге стране, наставницима су одузета сва права и могућност да обављају било какав педагошко-образовни рад. Било каква жалба или притужба на рад или понашање ученика своди се на то да директор у сарадњи са психолозима и педагозима оптужи наставника да не зна да држи час. Ако се у све укључе и родитељи који обично запрете инспекцијом, онда је стезање наставника за врат још веће.
Опширније...
 
ФССШ МЕЂУ НАМА ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 




ИНФО ФССШ
 
Катастрофално знање средњошколаца ПДФ Штампа Ел. пошта





Ученици средњих школа показали су катастрофално знање на првом пилотирању државне матуре, које је организовано крајем октобра прошле године.

Гимназијалци су у просеку успели да реше тек два од 20 задатака из математике, а ђаци средњих стручних школа један. На тесту из српског језика, гимназијалци су знали у просеку 35 одсто питања, а ученици стручних школа 20 одсто, што је, према оцени надлежних, испод очекиваног нивоа.

Иако у неким школама кажу да је ово реална слика шта ученик трећег разреда зна из градива из претходне две године, ако се унапред не спрема и не вежба задатке, надлежни тврде да резултати ученичких постигнућа „не приказују прави пресек стања“ и да се „морају тумачити искључиво у контексту првог пилотирања“, али не крију да је прва проба „дала значајне увиде и када је реч о нивоу знања“.

Најбољи резултат, када је реч о гимназијама, постигнут је на тесту из матерњег језика који су радили ученици који се школују на мађарском језику (у просеку су тачно решили 65 одсто задатака), следи енглески (50 одсто), историја и географија (око 39), физика (30), биологија (27), а хемија (24 одсто).

У средњим стручним школама, ученици су, уз српски језик и књижевност и математику, полагали и писани део стручног испита. Тестове су најбоље урадили ученици медицинских школа, односно гинеколошко-акушерске сестре које су имале највећи проценат тачних одговора – око 60 одсто. Према успеху из стручног испита следе медицинске сестре – васпитачи (51 одсто) педијатријске сестре (48), кулинарски техничари (38) и техничаре штампе (37 одсто). Ђаци који се школују у подручју рада Електротехника радили су јединствен тест на коме су у просеку тачно одговорили на трећину питања. Најмање успешни су били будући грађевински техничари за лабораторијска испитивања, који су у просеку знали тек седмину задатака из писаног дела стручног испита.

Из Пројекта државне матуре поручују да циљ првог пилотирања није била провера знања ученика, а за лоше резултате имају објашњење: тестирање је организовано на почетку школске године, у условима епидемије, а ђаци су друго полугодиште претходне школске године имали наставу на даљину. То што се тестови не оцењују и немају утицај на успех је утицало на мотивацију ђака, која је била релативно ниска. Доказ за то је и податак да већина ђака није искористила до краја предвиђено време за решавање тестова, али и то што поједини ученици неке задатке нису ни покушали да реше. Међу разлоге зашто ово није реална слика знања, надлежни наводе и да се ученици нису спремали, нити је припрема била организована на нивоу школа. Сем тога, задаци су обухватили само градиво првог и другог разреда, па није ни било могуће проверавати постигнућа за крај средње школе.
Опширније...
 
Генерална проба мале матуре ПДФ Штампа Ел. пошта





Прошлог петка будући средњошколци имали су генералну пробу израде теста из математике, а следећег дана израду теста из српског језика и комбинованог теста.

Ученици су такође вежбали и лепљење посебних налепница са идентификационим бројевима као и уношење личних података у формулар на омотници теста. Све се одвијало под будним оком дежурних наставника. Разредне старешине имале су задатак да прикупе, провере ђачке књижице и да на сваку залепе јединствени број ученика. Технички гледано, генерална проба је успела.

Ова проба била је добра прилика да се сви садашњи осмаци, након више од годину дана, окупе у исто време на истом месту – у школском дворишту. Као одељенски старешина, уживо сам уживала у призору – уобичајена дечја галама, ситна задиркивања и смех. На тренутак сам помислила да се настава све време одвија у школи и да је читава ситуација са короном „кобојаги“. Наравно, моје сањарење прекинуто је прозивањем ученика и распоређивањем по учионицама уз поштовање свих епидемиолошких мера.

Какве су резултате ђаци постигли сазнаћемо наредних дана. Урађене пробне тестове пажљиво ће прегледати школске комисије, а до краја радне недеље предметни наставници анализираће успех својих осмака. Трећи канал РТС-а већ је спреман за трочасовни „директан“ пренос анализе сва три теста са пробног завршног испита у суботу – 17. априла, у девет ујутру.

Дакле, све је организовано до савршенства. Али шта да радимо сви ми овако несавршени у тако савршено организованом систему?! Разлог за увођења пријемних испита су, наводно, неуједначени критеријуми приликом закључивања оцена. Искрено, мислим да је то у реду јер принцип „по бабу и по стричевима“ одвајкада постоји. С друге стране, постоје млади мајстори старих и нових тајни преписивања.
Опширније...
 
УГЛОМЕР ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 




ИНФО ФССШ
 
НЕМА ОДЛАГАЊА, НЕМА МАЛЕ МАТУРЕ, ВЕЋ УПИС НА ОСНОВУ УСПЕХА УЧЕНИКА ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

МИНИСТАРСТВУ НАУКЕ, ПРОСВЕТЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ
МИНИСТРУ Г.-ДИНУ БРАНКУ РУЖИЋУ
Ул. Немањина бр.22-26
11000 Београд

НЕМА ОДЛАГАЊА, НЕМА МАЛЕ МАТУРЕ,

ВЕЋ УПИС НА ОСНОВУ УСПЕХА УЧЕНИКА

Поштовани министре,
Надамо се да сте, с обзиром на новонастале околности и катастрофалну ситуацију са епидемијом болести COVID-19 у Републици Србији, када је цео образовни систем прешао на онлајн наставу, схватили да је одржавање мале матуре потпуно бесмислено у таквим околностима.
У ситуацији када скоро две школске године ђаци не похађају наставу онако како је то предвиђено планом и програмом, када час иду у школу, а час раде онлајн, тешко да се може очекивати ниво знања који је неопходан за полагање мале матуре.
Уведен је комбиновани систем наставе, па се добар део предавања свео на гледање телевизије и разних платформи, које никако не могу да замене директан контакт ученика и наставника.
Када се томе дода и чињеница да се поједини предмети уче само у последње две или три школске године, као на пример хемија, која се похађа од седмог разреда или физика која се учи три године, а највећи број предмета четири године, поставља се оправдано питање:
,, Да ли је реално очекивати и надати се да су ученици успели да савладају задато школско градиво и да могу на једном озбиљном нивоу да полажу малу матуру“?
Постоји још један проблем одржавања мале матуре који смо уочили у свом синдикалном раду. Инсистирањем да се она одржи, отворићете црно тржиште, јер ће родитељи, у жељи да им деца упишу што боље школе, и задњи динар дати на приватне часове и професоре који држави неспорно, не плаћају порез за овакав рад, а питање је и колико су педагошки обучени за рад из предмета који су предвиђени за малу матуру.
У ситуацији када немају све школе, али ни сви ученици техничке могућности за одржавање и праћење онлајн наставе и када је јако мало деце спремно да се у потпуности посвети учењу и стицању знања у новонасталим околностима, извођење мале матуре губи сваки смисао. Једноставно речено, резултати на тестовима би били јако лоши.
Имајући у виду наведене чињенице, са којима се, надамо се и Ви слажете, Форум средњих стручних школа сматра да треба одустати од мале матуре.
Такође сматрамо и предлажемо да би можда најбоље решење било да се формира Радна група, која би урадила озбиљну анализу и донела најбоље могуће решење како за ђаке, тако и за њихове родитеље, али и наставнике.

У Београду,
19. 03. 2021. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Страна 7 од 213