Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2019

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Протест 17.03.2015

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2019/2020

Тренутно онлине

Имамо 9 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

Обавештење ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

О Б А В Е Ш Т Е Њ Е

Новим правилником о оцењивању, које ће ступити на снагу од септембра 2019. године предвиђене су следеће новине.

Новине у правилнику
- Оцена са изненадног теста не сме се уносити у дневник
- Сваки контролни мора бити најављен минимум пет дана раније
- Уколико на тесту више од половине ђака добије слабе оцене, наставник мора да га поништи
- Ђак који је незадовољан оценом има право да тражи поновни тест
- Ученик има право два пута да се жали на оцену
- Наставник је дужан да обавести ученике које области ће бити на тесту
- Школе су дужне да на огласној табли и на школском сајту обавесте ученике о датумима теста
- Одељенски старешина треба да реагује ако има много ученика са слабим оценама из одређеног предмета

Уважени просветни радниче, чему ово води. Да ли ми школе претварамо у школице и да ли учимо децу да је пожељно учити кампањски? Да ли овим штитимо ученике од нерада и студиозног учења и припреме за сваки час? Да ли овим правилником припремамо ученике за студије и за живот? Без квалитетног знања и систематског рада нема доброг ни ђака, ни мајстора, ни гимназијалца, ни студента, ни будућег родитеља и узорног члана друштва.

Форум средњих стручних школа сматра да ће што већи број конструктивних дописа министарству уродити плодом и да ће се чути и глас струке и наставник.

У Београду,
28. 03. 2019. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
С А О П Ш Т Е Њ Е ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

С А О П Ш Т Е Њ Е
Како нас систематски уништавају…
Или нас уче како треба да изводимо наставу, оцењујемо и дајемо оцене из владања

Већина професора средњих и основних школа уплашена разним законима, прописима, правилницима, контролама и моћним директорима који су у спрези са Министарством и просветном инспекцијом, као да су натерани да ћуте и повинују се свим променама и бесмисленим новотаријама које прекрајачи унутар система осмисле. Сматрамо да велики број ћутолога и спавача то ради с разлогом, углавном због привилегија које добијају од директора. Зато и нема таласања, а новотарије и бесмислени предлози клизе као по лоју. Директори, уплашени од прекора  Министарства, труде се да спрече било какав глас против оног што прекрајачи у систему осмисле, или било какав отпор да се новотарија примењује. Као што фудбалери зарад јаче цене лако мењају клубове, директори са истом лакоћом мењају странке и партијске књижице, јер променом идеологије лако се избегне сношење било какве одговорности. Ћутологе и спаваче директори пазе и чувају, и нико не сме да их дира. Таласање је непожељно, а често и забрањено.

Уважене колегинице и колеге, члан Закона који казује о оцењивању, ФССШ сматра апсолутно анти-просветним. Да ли је допустиво да просветни радници са дугогодишњим педагошким искуством, а који се, опет из било ког разлога нађу на мети директора, родитеља или ученика, треба да трпе тортуру и доживљавају ноћну мору или трпе оков око врата због слања на стручно усавршавање у области оцењивања и комуникацијских вештина уз педагошко-инструктивни рад. Уколико ове мере не уроде плодом, у помоћ прискаче и Министарство просвете. Да ли је требало да спавамо и ћутимо над овим накарадним чланом. Форум средњих стручних школа сматра да је неопходно да подигнемо главе и кажемо „НЕˮ јер смо довољно стручни и способни да обављамо свој посао. Нико не треба да избегава усавршавање и добронамерне савете, али не и понижавање и деградирање. Устанимо и кажимо одлучно „НЕˮ члану 82 Закона о основама система образовања и васпитања који се односи на Приговор на оцењивање, оцену и испит.

ФССШ спреман је и на радикалније мере као што су протести, перформанси и други видови синдикалне борбе како би спречио примену овог члана.

На основу измена и допуна Закона о основама система образовања и васпитања које је Скупштина Србије усвојила 14.02.2019. године, ученик основног и средњег образовања, његов родитељ, односно други законски заступник има право да поднесе на основу члана 82:
1) Приговор на оцену у току школске године (рок за приговор директору је три дана),
2) Приговор на закључну оцену на крају првог и другог полугодишта (рок за приговор директору је три дана од добијања књижице или сведочанства, односно 24 сата за матуранте)
3) Приговор на испит ( рок за приговор директору је 24 сата од саопштавања оцене).

Директор је дужан да наставнику на чију оцену је уложен приговор у року од три дана од дана доношења решења исто и достави. Ако оцени да је приговор на оцену основан и да оцена није јавно саопштена, образложена, односно да оцењивање није у складу са прописима, директор поништава оцену, појачава педагошко-инструктивни рад над наставником у установи и решењем образује комисију за проверу знања ученика, преглед и поновно оцењивање писменог или другог рада ученика. Комисија има три члана, од којих су два стручна за предмет.

Уколико се утврди да закључна оцена није изведена у складу са прописима, директор поништава и враћа оцену одељенском већу на разматрање и закључивање.

Наставник чија је оцена поништена, упућује се и на стручно усавршавања у области оцењивања и комуникацијских вештина. Уколико појачани педагошко-инструктивни рад и стручно усавршавање не дају позитиван резултат, директор је у обавези да захтева стручно-педагошки надзор над радом наставника од стране просветног саветника при Министарству просвете, науке и технолошког развоја.

Ако директор, стручни сарадник и одељенски старешина оцене да је приговор на оцену из владања основан, враћа предмет одељенском већу на поновно разматрање.

У Београду,
16. 03. 2019. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
Ако се родитељ пожали, наставник ће морати да правда сваку оцену мању од 5: Нова правила изазвала хаос у школама ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

Више не чуди што родитељи дижу панику и због четворке, јер је сваки други ђак у Србији одличан а сваки пети има све петице

Наставници у Србији мораће да правдају сваку оцену мању од петице. Звучи претерано? Да, али управо на то се своде нова правила о оцењивању ђака по којима родитељ може да приговори за сваку оцену, а наставник ће морати да је правда и да, ако не успе, иде на "усавршавање".

На које оцене се родитељи највише жале, више је него јасно када се погледа статистика: сваки други ђак у Србији је одличан, а сваки пети има све петице. Јединица као оцена одавно више не постоји, док се дешавало да због једне четворке родитељи у школу зову чак и просветну инспекцију!

Као да критеријуми већ нису довољно снижени, просветне власти донеле су још блажа правила по ђаке. Тако ће, рецимо, наставници контролне морати да најаве пет дана унапред, а ако наставник да ученицама ненајављени тест, оцену са њега неће смети да унесе у дневник.

Ипак, најгоре је што ће наставник, упозоравају у синдикатима, на било какав приговор оцене морати да подноси извештај директору школе, а ако директор процени да је наставник био превише строг, ставиће га под педагошки надзор. Још горе ће наставник проћи, ако ученику и комисија преправи оцену. Е онда ће морати да иде и на додатно усавршавање у "оцењивању и комуникацијским вештинама".

Зато ће, када дају оцене мање од петице, наставници морати да припазе на родитеље који су им због четворке и тројке и раније "скакали за врат".

МАЊИ ОД МАКОВОГ ЗРНА

- Према новим правилима треба да будемо мањи од маковог зрна. Уместо да нас родитељи питају где ђак греши и како да буде бољи, ми ћемо њима морати да се правдамо кад год дамо нижу оцену од оне коју они сматрају да њихово дете заслужује. То је све имагинарно знање, знање које је покривено само оценама, форме ради - упозорава Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа.

Опширније...
 
Родитељи ће моћи да оборе оцену коју је дао професор: Сумануто ново правило у српским школама ПДФ Штампа Ел. пошта

 

Ово је само једно у низу нових правила о оцењивању која додатно спуштају ионако срозане критеријуме у школама

Ако се приговор родитеља на оцену усвоји, наставник ће, чак и ако има добар углед и деценије искуства, морати да иде на додатно усавршавање о “оцењивању и комуникацијским вештинама”.

То предвиђа члан 82 Закона о основама система образовања и васпитања који се односи на Приговор на оцењивање, оцену и испит.

Ни то није све, упозоравају у Форуму средњих стручних школа, који је позвао просветаре да се успротиве овом члану. Ако директор школе процени да додатна обука није променила став наставника о оцењивању, Министарство просвете ставиће га под свој надзор.

- Директор школе одлучиваће о приговору родитеља на оцену. Ако директор буде сматрао да је приговор основан, поништиће оцену, а колегу наставника ставиће под педагошки надзор. Онда ће ђак чија је оцена поништена изаћи пред трочлану комисију и ако комисија такође утврди да оцена није изведена у складу са законом, наставник се шаље на стручно усавршавање у области оцењивања и комуникацијских вештина. Замислите да то понижење пролази наставник који 25 година ради у просвети и који се “усудио” да неком ђаку да тројку, јер ђак у том тренутку није ни знао за више. Морамо рећи НЕ овом члану и додатном деградирању наше професије – упозорава Антић.

Наставнику који после “усаврашавања” не погне главу, следи ново понижење – надзор Министарства просвете над његовим радом, додаје Антић.

Ово је само једно у низу нових правила о оцењивању која додатно спуштају ионако срозане критеријуме у школама. Тако ће, рецимо, наставници контролне морати да најаве пет дана унапред, а уколико више од половине ученика добије јединицу на тесту, он ће се аутоматски поништити. Ако наставник да ученицама ненајављени тест, оцену са њега неће смети да унесе у дневник.

Telegraf.rs већ је писао о томе да је и пре ових правила јединица избрисана из школа, јер се оцене толико поклањају, да се кечеве више нико и не усуђује да да.

(М. Лесковац)

 
О новом правилнику... ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Гостовање председника ФССШ Милорада Антића на Првој ТВ у емисији Јутро са Наташом можете видети од 44:34 минута овог прилога.


ИНФО ФССШ
 
НЕЗАДОВОЉНИ ЂАЦИ ЋЕ МОЋИ ДА ТРАЖЕ ПОНАВЉАЊЕ ТЕСТА!?! Ускоро почиње да се примењује нови Правилник о оцењивању ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

Председник Форума средњих стручних школа Милорад Антић каже да правилник о оцењивању и вредновању ђачког знања представља још један корак у урушавању наставничке професије и домаћег образовног система, који је започет још 2001. године.

- Овај правилник је класично додворавање родитељима и ђацима и представља велики корак назад кад је у питању квалитет образовања у нашој земљи. Наше школство, нажалост, више није усмерено ка томе да деца у школи нешто корисно науче и да схвате да без рада, реда, дисциплине и знања не могу ништа у животу да постигну. Све се свело на поклањање оцена, превелику амбициозност родитеља и урушавање наставничког ауторитета и интегритета. Данас наставник у учионици трпи тортуру ђака који захтевају да им се да оцена коју они хоће, а чим изађе у ходник чека га ново малтретирање, овог пута од родитеља, који тврде да њихово дете зна више од оцене коју је добило - објашњава Антић..

Опширније...
 
ПРИЈАВЕ ПРОТИВ РОДИТЕЉА: Нећу у школу, лоше изгледам ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

Поднето 57 пријава против родитеља због изостанака ђака са наставе. У 2018. изречене две новчане казне од по 5.000 динара

ТОКОМ прошле године у престоници је поднето 57 пријава против родитеља чија су деца имала  велики број изостанака, а изречене су две новчане казне у износу од по 5.000 динара. У Прекршајном суду истичу да је ситуација на терену гора него што показује статистика, а у школама да се са наставе не изостаје само због оцена, досадних часова, већ и због депресије изазване физичким изгледом!

Према речима Милана Мариновића, председника Прекршајног суда у Београду, у 2018. години је било 57 предмета који се односе на изостајање из школе. Он истиче да је, до сада, донео осам одлука, док за остале случајеве поступак још траје.

- Од тих осам одлука, донето је пет осуђујућих пресуда, и то три опомене и две новчане казне у износу од по 5.000 динара, једна ослобађајућа, док су два захтева одбијена - наводи Мариновић. - Опомена се изриче, најчешће, када су родитељи први пут тужени или је реч о породици која је у тешкој материјалној ситуацији.

Иако у основним школама има бежања са часова и разних "вируса" пред писмене и одговарање, у средњим школама изостанци су већа бољка. У просеку, бележи се око 100 изостанака по ученику. Пријава родитеља суду је, како наводе у школама, тек крајња мера коју користе када ништа друго не уроди плодом. Као све чешћи разлог изостанка из школе наводи - депресија.

- Имамо све више депресивних ђака, који имају стручну помоћ - открива Јасмин Николовски, директор Петнаесте београдске гимназије. - Девојчице изостају из школе незадовољне својим изгледом, а дечаци због дубоке туге и несналажења у средини. Никада нисмо тужили родитеље, принуда није начин да се стане на пут изостанцима, већ разговор, сарадња. Треба скратити час на 35 минута и модернизовати наставу, тако ћемо заинтересовати ученике, пошто је њима досадно.

Николовски истиче да има малверзација и са оправдањима, јер их ученици узимају бланко па сами пишу "дијагнозе", и додаје да и родитељи треба да преузму део одговорности.

- Тренд који се сервира младима о савршеном изгледу, промовисање старлета као узора, код девојака ствара комплексе, због чега се оне затварају у кућу, не долазе у школу, јер сматрају да не изгледају довољно добро - сматра Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа Београда. - Младићи, уместо на часу, време проводе у кладионицама, кафићима... Родитељи све то правдају, тако да је број изостанака знатно већи него што показује статистика.

Опширније...
 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Страна 7 од 193