Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2017

Банер

Протест 17.03.2015

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Непуна норма

Банер

Слободна радна места

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2017/2018

Тренутно онлине

Имамо 31 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

Одлука о штрајку упозорења ПДФ Штампа Ел. пошта

 

ИНФО ФССШБ

 
Tехнолошки вишак ПДФ Штампа Ел. пошта

 

Tехнолошки вишак су 4.473 наставника

 

Министарство просвете објавило листу запослених у школама са непуном нормом часова; Следи расподела норми, ономе ко остане без часова – отпремнина

УKУПНО 4.473 наставника у основним и средњим школама нашло се на листи технолошких вишкова, која је објављена јуче на сајту упис.мпн.гов.рс. Међу њима је 447 остало без иједног часа у распореду, због мањег броја ученика. Укупно 86 учитеља ове године неће добити своје одељење, показују подаци објављени првог дана. Још 7.384 просветара раде без пуне норме, али они нису овог августа остали без часова. За оне који на крају расподеле остану без иједног часа обезбеђене су отпремнине, за највише 1.200 људи.

Листа ће се ажурирати готово свакодневно, већ у понедељак ће бити допуњена, а биће објављена и евиденција наставника са непуном нормом часова. Технолошки вишкови су они који губе део часова, а запослени са непуном нормом раде, рецимо, на пола фонда годинама уназад. Најдужи је списак слободних радних места, на којем се налази 26.838 пуних или делимичних наставничких норми. У реалности, ова радна места нису упражњена, јер су на њима ангажовани запослени на одређено.

– Забрана запошљавања траје већ три и по године, па у просвети нису запошљавани нови људи. На тим местима су наставници ангажовани на одређено време – каже, за “Новости”, Милош Благојевић, посебни саветних министра просвете. – На места која су на листи слободних моћи ће да конкуришу технолошки вишкови, али и наставници са непуном нормом. У понедељак ће бити објављена допуњена листа, у уторак и среду ће наставници моћи да се пријављују на слободна радна места, а директори ће у среду и четвртак да попуњавају та места.

РАСKОРАK
Повећао се незнатно и број наставника са непуном нормом. Било их је у јулу 7.284, а сада је 7.323. Kада све ово саберемо, имамо, отприлике, 500 норми мање него што је људи у систему.

Опширније...
 
ИНФОРМАЦИОНИ СИСТЕМ "ДОСИТЕЈ" - ЛИСТЕ РАДНИХ МЕСТА ПДФ Штампа Ел. пошта

 

ИНФО ФССШБ

 
САОПШТЕЊЕ 20.08.2017 ПДФ Штампа Ел. пошта


Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд


САОПШТЕЊЕ

 

Нико од просветних радника не разуме зашто je Министарство просвете, науке и технолошког развоја каснило са доношењем одлуке о броју ученика за упис у школе  иако је наведено морало да учини, имајући у виду члан 35. став 5. Закона о средњем образовању и васпитању  и то до 31 марта.

Министарство просвете је  објавило упис тек после 10. маја чиме је прекршен ЗАКОН О СРЕДЊЕМ ОБРАЗОВАЊУ И ВАСПИТАЊУ /"Сл. гласник РС", бр. 55/2013.

Сви греше, чак и они најуспешнији. Али, када једном искусе санкцију за учињену грешку, више је неће понављати. Не можемо  да будем на страни оних који намерно греше, јер овде није реч о незнању или нехату, већ о хировитим људима који су 100% убеђени у исправност својих поступака, а намерно игноришу последице које се због њиховог незаконитог поступања  одражавају на запослене у просвети.

ПРЕУЗИМАЊЕ ЗАПОСЛЕНИХ

Не разумемо зашто се и из којих разлога не зна број наставника који постају потпуно и делимично технолошки вишак, иако  је Закон о основама система образовања и васпитања /Сл.гласник РС бр. 72/2009,52/2011,55/2013,35/2015,68/2015 и 62/2016-УС/ веома прецизан.

Члан 131. Закона о основама система образовања и васпитања
Запослени који је у установи у радном односу на неодређено време, а остао је нераспоређен или има статус запосленог са непуним радним временом на основу члана 137. ст. 2. и 3. овог закона, остварује право на преузимање стављањем на листу запослених са које се врши преузимање.

Листа из става 1. овог члана утврђује се до 15. августа за сваку наредну школску годину, у оквиру школске управе по јединицама локалне самоуправе, а на основу пријава установа о запосленима који имају право на преузимање.

Установе могу извршити и међусобно преузимање запослених на неодређено време, на одговарајуће послове, уз претходно потписан споразум о преузимању уз сагласност запослених, ако је разлика у проценту њиховог радног ангажовања мања од 20%.

Запослени који се преузима мора да испуњава услове за послове за које се преузима.

Имајући у виду наведене неспорне чињенице, може се закључити, да Министарство науке, просвете и технолошког развоја не поштује наведене позитивне законске прописе, да их свесно крши, те да за наведено Министарство закони не важе.

Како је могуће да законске прописе који регулишу рад у просвети, надлежно Министарство просвете, науке и технолошког развоја не познаје, иако, претпостављамо, да одређени број правника, ради у поменутом Министарству???

О одредби да незнање права шкоди, које је познато сваком правнику, овом приликом да и не говоримо.

Такође сматрамо да се свесно прикривају радна места у установама, те да постоје и разне закулисне радње у школама.

Истичемо и да социјални дијалог у већини установа, између директора и синдиката, не постоји, а да је синдикат, за већину директора школа, икебана.


-ПОСТАВЉАМО ВАМ ПИТАЊА-


ЗАШТО СВЕСНО КРШИТЕ ЗАКОНЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ ?
ДА ЛИ ПОСТОЈИ ОДГОВОРНОСТ У РАДУ МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ, НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА?
ДА ЛИ МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ, НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА ПОШТУЈЕ ЗАКОНЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ?
ПОСТОЈЕ ЛИ САНКЦИЈЕ ЗА КРШЕЊЕ ЗАКОНА ОД СТРАНЕ МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ, НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА ИЛИ СЕ ИСТЕ ПРИМЕЊУЈУ САМО НА ГРАЂАНЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ?

УВАЖЕНА ГОСПОДО ИЗ МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ, НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА, МОЛИМО ВАС - ПОШТУЈТЕ ЗАКОНЕ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ.

У Београду,
20. 08. 2017. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
Састанак са представницима синдиката просвете ПДФ Штампа Ел. пошта

 

Влада не одустаје од платних разреда

Премијерка Србије Ана Брнабић најавила је да ће, заједно са министром просвете Младеном Шарчевићем, следеће недеље имати састанак са представницима синдиката просвете, али је истакла да Влада неће одустати од увођења платних разреда који ће омогућити да најбољи буду награђени.

"Што се мене тиче, просветари су први који треба да захтевају такав закон. У просвети има неких 80.000 људи који су у овом тренутку једна аморфна маса, која када имате повећање плата у просвети да, три, пет осто имате два, три, пет одсто за све њих, и немате неки систем оцењивања квалитета и учинка, а то је у ствари сектор где прво треба да имате систем оцењивања квалитета и учинка", рекла је Брнабић.

Брнабић је рекла новинарима, после отварања међународне конференције "Едитовање генома: биомедицинске и етичке перспективе", да је видела критике на рачун Предлога закона о платама у јавним службама који се односи и на просветаре и да ће са њима отворено о томе разговарати.

"Просвета је прва која би требало да захтева такав закон", истакла је Брнабић и навела да је то први сектор у коме би требало да буде спроведен систем оцењивања квалитета и учинка.

"Спремни смо да седнемо са њима и видимо који су то стандарди квалитета и учинка. Нису све школе у Србији једнако добре, нису сви професори и наставници у Србији једнако добри. Они који су најбољи морају да буду награђени", истакла је она.

Извор: Н1

 
Гимназијалци ће сад сами бирати предмете ПДФ Штампа Ел. пошта

 

Шарчевић: Гимназијалци ће сад сами бирати предмете


Министар просвете Младен Шарчевић: Биће пет изборних пакета - бизнис, глобалне политике, екологија... Смене начелника школских управа због мале матуре. Последњи корак реформисане гимназије биће национална матура

ГИМНАЗИЈЕ ће од 2018. године бити значајно другачије. Три основна смера - општи, природни и друштвени, у првом разреду имаће јединствен програм, што сада није случај. Ученици ће већ у првом разреду бирати један од пакета изборних предмета. Одлучиваће се између пет пакета: бизнис и економија, право и глобалне политике, екологија, спорт и здравље и уметност. Тај изборни пакет предмета ће у другом разреду моћи да промене, у складу са интересовањима. Базични предмети биће обавезни за све, а њихов фонд и избор зависиће од смерова. Посебни програми за надарене за математику, физику, информатику и језике остају, као и посебан програм у билингвалним и спортским одељењима.

Младен Шарчевић, министар просвете, науке и технолошког развоја, открива, у разговору за "Новости", тек завршени план реформе гимназијског образовања. Циљ је, како каже, да се повећа број гимназијалаца, који према Стратегији образовања 2016/2020. треба да буде 40 одсто од свих средњошколаца, а сада их је тек 22 одсто.

* О чему ће деца учити из нових предмета?
- Бизнис и економија усмераваће их ка студијама из те области, што је и најчешћи избор средњошколаца. Право и глобалне политике хит су у свету, на међународној матури, јер се уче политичка географија, социологија, геостратегија, политичка економија и дају велику могућност рада кроз пројекте и међупредметно повезивање садржаја. Уметнички пакет имаће акценат на визуелним уметностима и драми, јер је музички концепт развијен кроз мрежу основних и средњих музичких школа. Еколошки концепт може да има и друштвени и природни приступ - од биологије, хемије, физике, до правног и економског оквира. Спорт и здравље предвиђени су за гимназијалце који желе да студирају медицинску групацију факултета, физичко васпитање или спортску медицину. У трећем и четвртом разреду постојаће обавезност изборних предмета, а однос општеобразовних и изборних предмета биће сразмерно синхронизован према недељној оптерећености ученика.

* Ко ће предавати те нове предмете?
- Неке ће моћи да преузму постојећи професори, а друге, рецимо, професори из економских и правних школа, којима се уписне квоте смањују. Нико неће изгубити фонд часова, јер ће се уместо садашњих секција држати неки од предмета из изборног пакета, док ће неке секције остати на садашњем нивоу рада.

* Због чега је потребна оволика промена?
- Деца и даље уче по моделу по коме се учило и шездесетих година прошлог века. У међувремену смо имали "шуварицу", па кад је укинута, вратили смо се на стари модел. Потребан нам је модернији приступ, а последњи корак реформисане гимназије биће национална матура, која ће заменити пријемне испите на факултетима.

* А шта је епилог злоупотреба на малој матури, најавили сте да ће да "лете главе"...?
- Следи смена четири начелника школских управа, два због овог случаја, а два због многих других проблема у раду. Промена ће бити у Београду, Зрењанину, Лесковцу и Косовској Митровици. У Краљеву је већ расписан конкурс за новог начелника. Анализа се ради и у другим школским управама. Према постојећем закону не могу да сменим директоре школа, али ћу крајем месеца обавестити јавност у којим све школама сам упутио допис школским одборима са доказима о неправилностима у раду директора. Ако их они не смене, ја ћу то моћи на јесен, када буде усвојен нови Закон о основама система образовања.

* То је само један од осам просветних закона који треба да буду усвојени, мора ли баш толико да се мења?
- За реформе је потребно мењати законе, а ми то не радимо козметички, већ фундаментално. Пола ствари које уводимо не постоји у постојећим законским решењима. Покушавамо да градимо систем који ће очувати демократска начела, али и дати одређену ефикасност министарству. Од Министарства просвете се очекују резултати, а на велики број ствари уопште не можемо да утичемо. Везане су нам руке. То хоћемо да променимо.

* Најавили сте и промену Закона о уџбеницима, који је донет пре само две године...?
- Хоћемо да променимо пуно тога, да уведемо категорију дигиталних уџбеника, да олакшамо ранац и смањимо цене уџбеника, али не као што је претходно министарство прописало да уџбеник не може да кошта, на пример, више од 700 динара. Мора да се постави питање квалитета, да ли се распада, може ли да издржи три године, а не вештачки да се спушта цена. Однос цене и квалитета одређује тржиште. Оваквим законом нису задовољне ни школе, ни родитељи, ни издавачи. Ми хоћемо да школама остаје рабат од продаје, који није мали, те да се тај новац користи за униформе и друге ствари. А одузимање дела рабата трговцима ићи ће и у корист родитеља, да смањи цену уџбеника.

* Док тог новца нема, ко ће финансирати униформе и колико школа ће их имати?
- Више од 55 одсто основних школа се изјаснило за увођење униформи. Финансираће се на разне начине. Дугорочно то може да буде решено тако што ће приходи школе, попут оних за издавања фискултурних сала, бити трошени на то, преко ученичких задруга. Али није то само питање новца, него добре воље. Босилеград, једна од најсиромашнијих општина, уводи униформе. Гимназија у Књажевцу има фантастичне колеџ јакне. То је само питање доброг директора школе, који мора да се понаша као менаџер.

* Да ли је Министарство набавило све што је потребно за почетак школске године и увођење обавезне информатике?
- Све основне школе у Србији имају информатички кабинет и интернет везу до њега. Нисмо кренули од нуле, јер је због информатике као изборног предмета 70 одсто школа већ било како-тако опремљено. Набавили смо 700 нових рачунара, а у поступку је куповина још 4.600 компјутера. Имамо још 800.000 евра на располагању, ако негде затреба да се обнови нешто. То је посао који траје у континуитету и не сме да стане.

 

Опширније...
 
С премијерком ускоро о дугу просветарима из 2014. ПДФ Штампа Ел. пошта


Шарчевић: С премијерком ускоро о дугу просветарима из 2014.

Министар просвете Младен Шарчевић најавио је да ће ових дана заказати састанак са премијерком Аном Брнабић на тему погрешно обрачунатих накнада за годишњи одмор просветара за 2014. годину и о стандарду и статусу просветних радника.

На питање новинара да ли ће вратити новац запосленима у просвети због погрешно обрачунате накнаде за годишњи одмор за 2014. годину, Шарчевић је подсетио да је тај проблем био и прошле године, те да је тада интервенисао, јер је било очигледно да је дошло до грешке.

– Влада је тада вратила новац у року од 15 дана – подсетио је министар.

Kако каже, просветари су касно приметили и објавили да сличан проблем постоји и за 2014. годину.

– Ми већ три месеца са свим синдикатима истражујемо колико је сама информација тачна. У целу причу смо укључили и министарства финансија, државне управе, рада, лице за мирно решавање проблема и нико не може да одговори да ли то треба да се да – рекао је Шарчевић.

Ми немамо тај новац, да имамо дали бисмо га, поновио је министар и додао да ће имати састанак са премијерком вероватно ових дана на ту тему.
На наводе да су синдикати најавили тужбе како би спречили застаревање случаја, Шарчевић је рекао да на то свако има право.

– Сада имате једну потпуно чудну слику од које беже сви – рекао је Шарчевић додајући да се његово министарство трудило максимално да тај проблем реши те да и даље не бежи од тога.

Извор: Танјуг

 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Страна 4 од 171