Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ

Банер

СТРУЧНО УПУТСТВО

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер

Протест 17.03.2015

Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2020/2021

Тренутно онлине

Имамо 8 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

Срећна Нова година и Божић ПДФ Штампа Ел. пошта



Форум средњих стручних школа, колегиницама и колегама честита Новогодишње и Божићне празнике.


ИО ФССШ
 
ПТИЦЕ УМИРУ ПЕВАЈУЋИ, А ПРОСВЕТНИ РАДНИЦИ ЋУТЕЋИ ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

ПТИЦЕ УМИРУ ПЕВАЈУЋИ, А ПРОСВЕТНИ РАДНИЦИ ЋУТЕЋИ

Уважена господо која водите репрезентативне синдикате, да ли знате план буџета, реализацију буџета и Закон о буџету за 2021. годину? Никог нисмо чули, ниједан репрезентативни синдикат да је на било који начин и у било којем медију исказао своје мишљење о буџету за просвету за 2021. годину. Није било стручне анализе, нити било каквих коментара, на предложени буџет, па се питамо зашто руководиоци репрезентативних синдиката имају вишеструко већа примања од наставника и обичних чланова синдиката. Да вас подсетимо, у Европи, примања челника синдиката су иста као и примања запослених у области коју тај синдикат заступа. На пример, председници и потпредседници синдиката образовања имају исту плату као наставници запослени у школама. Нигде у Европи не постоји толика разлика у примањима која је и неколико пута већа у односу на запослене, као што је то случај у земљи чуда званој Србија. Питамо и чланове синдиката зашто ћуте и не реагују на ове аномалије.

Не треба, господо, да се бавите дневним тривијалијама, већ озбиљним проблемима са којима се запослени у просвети сусрећу.

Мислим да људи треба да знају како се и од чега праве сви закони којима се уређују неке области свакодневице, а поготово мислим да треба да знају све о буџету.

Буџети  имају једну основну, непроменљиву, принципијелну, техничко-технолошку "линију прављења" која је врло слична у већини држава и једну временску, годишњу која може зависити од стратегија и програма странака које у том тренутку чине Владу и Скупштину, нарочито с обзиром на издатке буџета, али наравно и на начин приходовања (фискална политика - врсте и износи пореза, такси, акциза, царина....- политике које прописују и од KОГА и KОЛИKО пореских прихода су обавезе према јавним финансијама)

Процедурално:
Министарства (сва) "рачунају" за себе, за свој сектор, колико новца им треба на одређеним позицијама и онда свако "преговара" са министарством финансија. Дакле, министарства, махом крећу од трошкова, а министарство финансија од "капацитета приходовања" и фискалне политике - што више знања и вештина у том министарству - то боље по све.

Институционално:
Сви до 01.11. морају доћи у Скупштину на консултације са посланицима, онда посланици дају амандмане, преговарају и покушавају да измене позиције буџета онако како они сами мисле да је добро, да је у складу са њиховим предизборним обећањима, да је поштено, ....листа мотива је подужа.
Ако министар финансија прихвати посланичке сугестије пре стављања на дневни ред буџета - онда су те позиције као да их је дао он или одговарајуће министарство, ако не прихвати - онда посланик/ца улаже амандман и крене да "скупља" већину за свој амандман. (све се ово већ десило и дешава се у Скупштини).

Како све то изгледа код локалне самоуправе може се видети на добром примеру Инђије,  где и грађани/ке итекако могу да учествују предлозима о трошењу новца који издвајају и којим плаћају све оне који њиховим новцем управљају, којима су послодавац као и свима на јавним пословима. Има у Србији још приличан број локалних самоуправа које на врло сличан, јаван начин своје буџете стављају на увид грађанима/кама.

Не знамо да ли је буџет добар. По влади, он је одличан, али по признању људи из Министарства просвете, недовољан да покрије реформе. То значи да у буџету нема средстава за набавку информационих технологија, односно средстава за рад (рачунара, дигиталних уџбеника, опреме за кабинетску наставу, помагала за додатну и допунску наставу...), што је штета и срамота.

Питамо председнике репрезентативних синдиката зашто ћуте и зашто Влади и скупштини, односно посланицима, не укажу барем на неке недостатке или на један проблем са којим се запослени у просвети сусрећу, а који би лако могао да буде решен.

У Београду,
15. 12. 2020. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
Може и без закључивања оцена на полугодишту ПДФ Штампа Ел. пошта


Оцењивање ученика и извођење закључних оцена на полугодишту које је поранило задаје главобоље многим просветним радницима док, држећи се препорука ресорног министарства, праве пресек постигнутих резултата ученика на основу досадашњег учинка. А како би другачије, јер премало је времена да се првобитни планови предавања, утврђивања градива и провере знања испуне пре одласка на предах од школских обавеза, што истовремено значи и крај првог дела наставне године.

Чим су објављене смернице надлежних за рад школа на даљину, наставнике је збунио део упутства за организацију рада од петог до осмог разреда основне школе у којем се наводи да се „сви писмени задаци и провере дуже од 15 минута реализују у школи” и да је „наставник у обавези да најкасније пет дана пре писмене провере знања ученике обавести о садржајима који ће се проверавати”.

Хитром допуном тог упутства из ресорног министарства појаснили су да се то ипак односи искључиво на млађе разреде, јер једино они у овом тренутку имају непосредну наставу.

– Наставник је аутономан у планирању оцењивања и одлучује о томе да ли се писмени задаци могу реализовати путем наставе на даљину, а уколико то није могуће, могу их реализовати у другом полугодишту – прецизирао је просветни врх. Њихове смернице, такође, указују да ће „оцене које су ученици добили у току непосредног образовно-васпитног рада од почетка ове школске године, подаци о напредовању ученика и оцене које ће ученицима бити дате у периоду до завршетка првог полугодишта омогућити извођење закључне оцене”.
Опширније...
 
Нико не слуша просветне раднике ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

Нико не слуша просветне раднике

Најновијом Уредбом Владе РС и Упутствима Министарства просвете дошло је до преласка на онлајн наставу или наставу на даљину. Ова уредба на снагу је ступила 30. новембра. Прекасно. У том тренутку број деце у школским клупама, али и наставника је био десеткован. Неки су заиста оболели од короне, а неки су се само изоловали због контакта са зараженом особом. Ситуација са наставницима је катастрофална. Иако је Форум ССШ још пре месец и више дана упозоравао да је све више наставника заражено вирусом корона и да децу нема ко да учи и образује, наши апели и молбе нису наишли на разумевање оних који о томе одлучују. У једном тренутку премијерка Ана Брнабић је чак изјавила да су „школе најбезбедније место за децу“. Сумњамо да она зна шта се у школама дешава и да је имала праву информацију о броју заражених наставника. А ситуација је већ тада била алармантна и настава није могла да се организује и функционише. Болесне наставнике није имао ко да броји, а школе које су остале без великог броја професора нико није примећивао. Наши апели и молбе су остали мртво слово на папиру. Да ли намерно или због незнања и не сналажења у овој ситуацији, тек одговорни су се понашали као глуви и нису имали слуха за сва упозорења наставника који су, силом прилика, јасно видели шта се дешава и куда то води. Сада смо дошли у ситуацију да су нове мере буквално изнуђене, а прелазак на онлајн наставу неприпремљен, неосмишљен, плански неодређен због чега су и професори и ученици остављени као „гуске у магли“. А све је могло да буде другачије да сте нас на време послушали и да сте направили план и програм рада за ситуацију у којој се сада налазимо, а која је и слепцу била јасна да ће доћи.

Онлајн настава је овако уведена изнебуха. Професори и ученици нису имали никакву обуку или барем упутства како је применити, а о обезбеђивању средстава за рад, односно рачунара, таблета или паметних телефона није било ни помена. Због тога смо у ситуацији да велики број деце, али и наставника нема рачунар или таблет и није у могућности да овај вид наставе спроведе у дело.

Треба поменути и то да је наставницима овај вид наставе изузетно тежак јер деца нису навикла на онлајн наставу, па ионако лоше радне навике, током онлајн наставе још више долазе до изражаја. Сада се од нас тражи готово немогуће. Очекивања су нереална. Неопходно је да са ученицима, који су у школу ишли сваке друге недеље, завршимо полугодиште. Од нас се тражи и очекује да их у три недеље објективно оценимо. Да ученике недељу дана раније обавестимо о закљученој оцени и на тај начин им оставимо простора да, уколико желе, усменим одговарањем, поправе оцене.

Господо из Владе и Министарства просвете, ситуација је јако тешка. Страшно ће бити ако још неко од наших колега оболи или страда само зато што сте одбијали да нас чујете и прихватите реалност и што су ове мере тек сада уведене.

У Београду,
2. 12. 2020. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
Антић о онлајн школи: Мере касниле, нико се није потрудио око практичне наставе ПДФ Штампа Ел. пошта


Извор: N1
 
ШКОЛЕ ВЕЋ ЗАКЉУЧУЈУ ОЦЕНЕ: Уместо четири, ђаци само два пута оцењени ПДФ Штампа Ел. пошта


Појединим средњошколцима, и три недеље пре распуста, закључене оцене за полугодиште, које се завршава 18. децембра, и то са само две уместо досадашње четири

Професори у појединим средњих школама већ ђацима закључују оцене, иако су до краја полугодишта остале још читаве три недеље!

Средњошколци и старији основци у целој Србији од јуче су прешли на онлајн наставу, а из неких предмета ученицима средњих школа оцене су закључене и са само две оцене до сада.

Куриру су се обратили родитељи неколико средњошколаца, махом из Архитектонске техничке школе (АТШ), и једне економске из Београда чијој су деци оцене из по неколико предмета закључене још протекле недеље, иако наставу имају све до 18. децембра, када почиње зимски распуст.

- Моје дете је срећом из предмета из ког му је закључена оцена имало једну четворку и једну петицу и закључна оцена за прво полугодиште му је пет. Али шта да му је наставник закључио мању оцену, а дете није имало прилику да трећом оценом поправи ствари - пожалила нам се Марија Р., мајка једног београдског средњошколца.

Директорка АТШ Зорица Ранчић за Курир каже да су до сада предложене свега две закључне оцене и напомиње да нигде у закону не стоји да се оцена мора закључити у последњој недељи полугодишта.

- Притом, оцену не закључује предметни наставник, већ он даје свој предлог, након чега одељенско веће закључује оцену на основу тог предлога. У сваком случају, ученик има могућност да до последњег дана полугодишта одговара уколико жели да поправи оцену. Свакако је и препорука Министарства просвете да ученици који нису задовољни оценом могу доћи у школу да одговарају. Тако да, и ако појединим ученицима јесу закључене оцене претходних дана, они их свакако до последњег дана полугодишта могу поправити ако желе - истакла је Ранчићева.

Навела је и да су оцене раније закључиване на основу четири оцене по предмету, то јест две по предмету који ученик има једном недељно. Али, Правилник о оцењивању је измењен још у прошлој школској години због ванредне ситуације изазване коронавирусом и дозвољено је закључивање оцена у ванредним околностима на основу броја оцена мањег од четири, односно два.

- У сваком случају, родитељи увек могу слободно да ме питају све што их занима, свима одговарам и телефонски и мејлом, те сматрам да је некоректно што су се овим поводом обратили медијима пре него мени - закључила је она.

Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа, изненађен је оваквим поступањем.

- Не знам одакле некоме идеја да сада закључује оцене. Мора да се допусти сваком ученику да покаже своје знање. То је нехуман однос према ђаку - казао је он за Курир.

Опширније...
 
ИОП - ТУЖБЕ ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

МИНИСТАРСТВУ НАУКЕ, ПРОСВЕТЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ
МИНИСТРУ Г.-ДИНУ БРАНКУ РУЖИЋУ
Ул. Немањина бр.22-26
11000 Београд

ПРЕДМЕТ- ОБАВЕШТЕЊЕ О НАМЕРИ ПОДНОШЕЊА ТУЖБИ ПРЕД НАДЛЕЖНИМ ОСНОВНИМ СУДОВИМА У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ У ВЕЗИ ИСПЛАТЕ НАКНАДЕ ПЛАТЕ НАСТАВНИЦИМА ЗА ИНКЛУЗИВНИ РАД

Поштовани министре,
Да не би било пуно тужби професора који раде по ИОП-у (Индивидуално-образовном плану), сходно Правилнику о ближим упутствима за утврђивање права на индивидуални образовни план, његову примену и вредновање /Сл. гласник РС бр.74/2018/, тражимо од Вас да својим ауторитетом, надлежностима, овлашћењима и дужностима, утичете на надлежне државне органе Републике Србије, све како би се нашло системско решење за исплату накнада плате запосленим који раде по овом Програму.
Истичемо да ће свака поднета тужба пред надлежним Основним судом, коштати буџет Републике Србије, односно грађане Републике Србије од 1000 до 1500 евра, јер је потраживање запослених неспорно.
Упознати се са чињеницом да је рад са ученицима са посебним потребама у одељењима додатни терет за сваког наставника и да за обављени рад наставник мора да добије одговарајућу надокнаду.
Ова област регулисана је Уредбом о коефицијентима, којом је прецизирано да рад са специјалним одељењима и у специјалним школама буде додатно плаћен.
Предлажемо у доброј вољи и намери, све да би избегли судске спорове, вештачења и исплату законске затезне камате од доспелости сваког појединачног потраживања па до коначне исплате,  да у што краћем року предузмете мере и активности да се ове неспорне новчане обавезе и потраживања запослених измире,  без покретања судски процеса од стране запослених, јер би исплата по тужбама запослених, односно пресудама Основних судова  довела до великог оптерећења  буџета Републике Србије.

Ово су апели и помоћ наставника, како би пољуљано достојанство и понос вратили у оквире позитивних правних прописа републике Србије.  

У Београду,
25. 11. 2020. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Страна 3 од 206