Министарство разматра све могуће опције за наставак школске годинеЂаци ће се вратити на наставу како је и планирано, 18. јануара. Сви основци и средњошколци друго полу... Опширније
Како се одређује висина пензије?
Сваком будућем пензионеру једно од најважнијих питања је – колика ће му бити пензија.Такође, врло често и они који су решење о пензији већ добили нису... Опширније
Срећна Нова година и Божић
Форум средњих стручних школа, колегиницама и колегама честита Новогодишње и Божићне празнике.
ИО ФССШ... Опширније
ПТИЦЕ УМИРУ ПЕВАЈУЋИ, А ПРОСВЕТНИ РАДНИЦИ ЋУТЕЋИ
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@ptt.rs Београд
ПТИЦЕ УМИРУ ПЕВАЈУЋИ, А ПРОСВЕТНИ РАДНИЦИ ЋУТЕЋИ
Уважена господо која водите... Опширније
Може и без закључивања оцена на полугодишту
Оцењивање ученика и извођење закључних оцена на полугодишту које је поранило задаје главобоље многим просветним радницима док, држећи се препорука ресорног министарства, праве пресек постигнутих резу... Опширније
Нико не слуша просветне раднике
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@ptt.rs Београд
Нико не слуша просветне раднике
Најновијом Уредбом Владе РС и Упутст... Опширније
Антић о онлајн школи: Мере касниле, нико се није потрудио око практичне наставе
ШКОЛЕ ВЕЋ ЗАКЉУЧУЈУ ОЦЕНЕ: Уместо четири, ђаци само два пута оцењени
Појединим средњошколцима, и три недеље пре распуста, закључене оцене за полугодиште, које се завршава 18. децембра, и то са само две уместо досадашње четириПрофесори у поједи... Опширније
ИОП - ТУЖБЕ
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@ptt.rs Београд
МИНИСТАРСТВУ НАУКЕ, ПРОСВЕТЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ МИНИСТРУ Г.-ДИН... Опширније
НАСТАВНИЦИ ЈЕДВА ДРЖЕ ЧАС ОД ЗВОЊАВЕ: Забрана коришћења телефона на часу је неопходна!
Просвета Због бројних проблема са ученицима који се током наставе дописују или играју игрице, наставници сматрају да је неопходно да Министарство просвете донесе одлуку о забрани која ће важити у свим школама
Већина просветних радника је на великим мукама јер их школарци често ометају током наставе због злоупотребе коришћења мобилних телефона. Просветари сматрају да је неопходно да се уведе забрана смартфона у школама, те да је неопходно да ту одлуку донесе Министарство просвете!
Поједине школе у Србији спровеле су анкету о увођењу забране коришћења мобилних телефона у школама и дале предлог да ученици млађих разреда (I до IV) телефоне предају на почетку наставе, а преузимају на крају наставе. За децу старијих разреда (V до VIII) предложено је да уређаје предају на почетку часа, а узимају по завршетку и тако током целог дана.
Ови предлози донекле су заживели у појединим школама јер се већини родитеља ова идеја није допала. Наставници и професори имају доста проблема да обуздају ученике који током часа играју игрице, причају, снимају или се дописују. Иако употреба мобилног телефона на настави спада у лакше повреде дисциплине, за које су предвиђене санкције као што су опомена, укор разредног старешине или одељенског већа, ученици углавном пролазе без казне.
- Велики број школа, посебно основних, вршио је те анкете, али то углавном није заживело. Ако могу да донесу правилник о правилу облачења, онда могу и за телефоне. Ако већ школе не могу то да ураде, онда Министарство просвете треба да донесе ту одлуку која ће важити за све школе, мислим да би то било најбоље решење за ово - каже за Курир председник Форума средњих стручних школа Милорад Антић.
Синдикати поздрављају иницијативу министра просвете Младена Шарчевића да се коначно реши статус више од 25.000 запослених на одређено време
Више од 25.000 људи у просвети ради на одређено време, а од 1. јануара 2018. године до данас владина Комисија за давање сагласности за нова запошљавања одобрила је свега 158 конкурса за пријем у радни однос на неодређено време у основним и средњим школама.
Синдикати поздрављају иницијативу министра просвете Младена Шарчевића да се укине забрана запошљавања, али указују да расписивање конкурса треба да буде под контролом.
– Мој став је да би било веома паметно и пожељно да се укине закон који забрањује запошљавање, и то почев од просвете. У том статусу је 25.000 људи и запослење за стално би им помогло и да се лакше одлуче за заснивање породице, да лакше реше стамбено питање подизањем кредита. Ми не правимо нове трошкове држави. Реч је о слободним нормама, односно људима који већ раде. Уколико говоримо о наталитету и политици Владе Србије да подижемо наталитет, ово је можда и најјефтнија мера коју држава може да уведе одмах, имајући у виду да од тих око 25.000 запослених, више од 90 одсто чине жене – каже министар Шарчевић за Данас.
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
О Б А В Е Ш Т Е Њ Е
Новим правилником о оцењивању, које ће ступити на снагу од септембра 2019. године предвиђене су следеће новине.
Новине у правилнику - Оцена са изненадног теста не сме се уносити у дневник - Сваки контролни мора бити најављен минимум пет дана раније - Уколико на тесту више од половине ђака добије слабе оцене, наставник мора да га поништи - Ђак који је незадовољан оценом има право да тражи поновни тест - Ученик има право два пута да се жали на оцену - Наставник је дужан да обавести ученике које области ће бити на тесту - Школе су дужне да на огласној табли и на школском сајту обавесте ученике о датумима теста - Одељенски старешина треба да реагује ако има много ученика са слабим оценама из одређеног предмета
Уважени просветни радниче, чему ово води. Да ли ми школе претварамо у школице и да ли учимо децу да је пожељно учити кампањски? Да ли овим штитимо ученике од нерада и студиозног учења и припреме за сваки час? Да ли овим правилником припремамо ученике за студије и за живот? Без квалитетног знања и систематског рада нема доброг ни ђака, ни мајстора, ни гимназијалца, ни студента, ни будућег родитеља и узорног члана друштва.
Форум средњих стручних школа сматра да ће што већи број конструктивних дописа министарству уродити плодом и да ће се чути и глас струке и наставник.
У Београду, 28. 03. 2019. год.
С Поштовањем, Милорад Антић-Председник ФССШБ
С А О П Ш Т Е Њ Е
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
С А О П Ш Т Е Њ Е
Како нас систематски уништавају… Или нас уче како треба да изводимо наставу, оцењујемо и дајемо оцене из владања
Већина професора средњих и основних школа уплашена разним законима, прописима, правилницима, контролама и моћним директорима који су у спрези са Министарством и просветном инспекцијом, као да су натерани да ћуте и повинују се свим променама и бесмисленим новотаријама које прекрајачи унутар система осмисле. Сматрамо да велики број ћутолога и спавача то ради с разлогом, углавном због привилегија које добијају од директора. Зато и нема таласања, а новотарије и бесмислени предлози клизе као по лоју. Директори, уплашени од прекора Министарства, труде се да спрече било какав глас против оног што прекрајачи у систему осмисле, или било какав отпор да се новотарија примењује. Као што фудбалери зарад јаче цене лако мењају клубове, директори са истом лакоћом мењају странке и партијске књижице, јер променом идеологије лако се избегне сношење било какве одговорности. Ћутологе и спаваче директори пазе и чувају, и нико не сме да их дира. Таласање је непожељно, а често и забрањено.
Уважене колегинице и колеге, члан Закона који казује о оцењивању, ФССШ сматра апсолутно анти-просветним. Да ли је допустиво да просветни радници са дугогодишњим педагошким искуством, а који се, опет из било ког разлога нађу на мети директора, родитеља или ученика, треба да трпе тортуру и доживљавају ноћну мору или трпе оков око врата због слања на стручно усавршавање у области оцењивања и комуникацијских вештина уз педагошко-инструктивни рад. Уколико ове мере не уроде плодом, у помоћ прискаче и Министарство просвете. Да ли је требало да спавамо и ћутимо над овим накарадним чланом. Форум средњих стручних школа сматра да је неопходно да подигнемо главе и кажемо „НЕˮ јер смо довољно стручни и способни да обављамо свој посао. Нико не треба да избегава усавршавање и добронамерне савете, али не и понижавање и деградирање. Устанимо и кажимо одлучно „НЕˮ члану 82 Закона о основама система образовања и васпитања који се односи на Приговор на оцењивање, оцену и испит.
ФССШ спреман је и на радикалније мере као што су протести, перформанси и други видови синдикалне борбе како би спречио примену овог члана.
На основу измена и допуна Закона о основама система образовања и васпитања које је Скупштина Србије усвојила 14.02.2019. године, ученик основног и средњег образовања, његов родитељ, односно други законски заступник има право да поднесе на основу члана 82: 1) Приговор на оцену у току школске године (рок за приговор директору је три дана), 2) Приговор на закључну оцену на крају првог и другог полугодишта (рок за приговор директору је три дана од добијања књижице или сведочанства, односно 24 сата за матуранте) 3) Приговор на испит ( рок за приговор директору је 24 сата од саопштавања оцене).
Директор је дужан да наставнику на чију оцену је уложен приговор у року од три дана од дана доношења решења исто и достави. Ако оцени да је приговор на оцену основан и да оцена није јавно саопштена, образложена, односно да оцењивање није у складу са прописима, директор поништава оцену, појачава педагошко-инструктивни рад над наставником у установи и решењем образује комисију за проверу знања ученика, преглед и поновно оцењивање писменог или другог рада ученика. Комисија има три члана, од којих су два стручна за предмет.
Уколико се утврди да закључна оцена није изведена у складу са прописима, директор поништава и враћа оцену одељенском већу на разматрање и закључивање.
Наставник чија је оцена поништена, упућује се и на стручно усавршавања у области оцењивања и комуникацијских вештина. Уколико појачани педагошко-инструктивни рад и стручно усавршавање не дају позитиван резултат, директор је у обавези да захтева стручно-педагошки надзор над радом наставника од стране просветног саветника при Министарству просвете, науке и технолошког развоја.
Ако директор, стручни сарадник и одељенски старешина оцене да је приговор на оцену из владања основан, враћа предмет одељенском већу на поновно разматрање.
У Београду, 16. 03. 2019. год.
С Поштовањем, Милорад Антић-Председник ФССШБ
Ако се родитељ пожали, наставник ће морати да правда сваку оцену мању од 5: Нова правила изазвала хаос у школама
Више не чуди што родитељи дижу панику и због четворке, јер је сваки други ђак у Србији одличан а сваки пети има све петице
Наставници у Србији мораће да правдају сваку оцену мању од петице. Звучи претерано? Да, али управо на то се своде нова правила о оцењивању ђака по којима родитељ може да приговори за сваку оцену, а наставник ће морати да је правда и да, ако не успе, иде на "усавршавање".
На које оцене се родитељи највише жале, више је него јасно када се погледа статистика: сваки други ђак у Србији је одличан, а сваки пети има све петице. Јединица као оцена одавно више не постоји, док се дешавало да због једне четворке родитељи у школу зову чак и просветну инспекцију!
Као да критеријуми већ нису довољно снижени, просветне власти донеле су још блажа правила по ђаке. Тако ће, рецимо, наставници контролне морати да најаве пет дана унапред, а ако наставник да ученицама ненајављени тест, оцену са њега неће смети да унесе у дневник.
Ипак, најгоре је што ће наставник, упозоравају у синдикатима, на било какав приговор оцене морати да подноси извештај директору школе, а ако директор процени да је наставник био превише строг, ставиће га под педагошки надзор. Још горе ће наставник проћи, ако ученику и комисија преправи оцену. Е онда ће морати да иде и на додатно усавршавање у "оцењивању и комуникацијским вештинама".
Зато ће, када дају оцене мање од петице, наставници морати да припазе на родитеље који су им због четворке и тројке и раније "скакали за врат".
МАЊИ ОД МАКОВОГ ЗРНА
- Према новим правилима треба да будемо мањи од маковог зрна. Уместо да нас родитељи питају где ђак греши и како да буде бољи, ми ћемо њима морати да се правдамо кад год дамо нижу оцену од оне коју они сматрају да њихово дете заслужује. То је све имагинарно знање, знање које је покривено само оценама, форме ради - упозорава Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа.
Родитељи ће моћи да оборе оцену коју је дао професор: Сумануто ново правило у српским школама
Ово је само једно у низу нових правила о оцењивању која додатно спуштају ионако срозане критеријуме у школама
Ако се приговор родитеља на оцену усвоји, наставник ће, чак и ако има добар углед и деценије искуства, морати да иде на додатно усавршавање о “оцењивању и комуникацијским вештинама”.
То предвиђа члан 82 Закона о основама система образовања и васпитања који се односи на Приговор на оцењивање, оцену и испит.
Ни то није све, упозоравају у Форуму средњих стручних школа, који је позвао просветаре да се успротиве овом члану. Ако директор школе процени да додатна обука није променила став наставника о оцењивању, Министарство просвете ставиће га под свој надзор.
- Директор школе одлучиваће о приговору родитеља на оцену. Ако директор буде сматрао да је приговор основан, поништиће оцену, а колегу наставника ставиће под педагошки надзор. Онда ће ђак чија је оцена поништена изаћи пред трочлану комисију и ако комисија такође утврди да оцена није изведена у складу са законом, наставник се шаље на стручно усавршавање у области оцењивања и комуникацијских вештина. Замислите да то понижење пролази наставник који 25 година ради у просвети и који се “усудио” да неком ђаку да тројку, јер ђак у том тренутку није ни знао за више. Морамо рећи НЕ овом члану и додатном деградирању наше професије – упозорава Антић.
Наставнику који после “усаврашавања” не погне главу, следи ново понижење – надзор Министарства просвете над његовим радом, додаје Антић.
Ово је само једно у низу нових правила о оцењивању која додатно спуштају ионако срозане критеријуме у школама. Тако ће, рецимо, наставници контролне морати да најаве пет дана унапред, а уколико више од половине ученика добије јединицу на тесту, он ће се аутоматски поништити. Ако наставник да ученицама ненајављени тест, оцену са њега неће смети да унесе у дневник.
Telegraf.rs већ је писао о томе да је и пре ових правила јединица избрисана из школа, јер се оцене толико поклањају, да се кечеве више нико и не усуђује да да.